خبرگزاری کار ایران

با این ۴ ترفند بلیط هواپیما را ارزان‌تر بخرید

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۵۵۸

درست است که معمولا سفر هوایی به دلیل سهولت و زمان کوتاهی که دارد از سفرهای زمینی گران‌تر است اما با دانستن برخی نکات می‌توانید هزینه سفرتان را کمتر کنید و بلیط هواپیما را با قیمت کمتری بخرید.

فرقی ندارد برای مسائل کاری و تحصیلی مجبورید سفرهای هوایی بسیاری داشته باشید یا اینکه به عشق مسافرت و تفریح، به‌هر حال قیمت بلیط هواپیما برای بیشتر افراد مسئله مهمی است. قیمت بلیط هواپیما با یک مبدا و مقصد معین بسته به شرایط مختلف متفاوت است. بسیاری از افراد از قیمت‌ بالای بلیط هواپیما نسبت به سایر روش‌های سفر می‌نالند. درست است که معمولا سفر هوایی به دلیل سهولت و زمان کوتاهی که دارد از سفرهای زمینی گران‌تر است اما با دانستن برخی نکات می‌توانید هزینه سفرتان را کمتر کنید و بلیط هواپیما را با قیمت کمتری بخرید. در ادامه این مطلب درباره ۵ ترفند برای خرید بلیط ارزان‌تر صحبت‌ کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

  1. تا جایی که ممکن است در روزهای تعطیل رسمی سفر نکنید

اگرچه شاید بهترین زمان برای سفر تعطیلات آخر هفته، تعطیلات نوروز یا هفته‌هایی که چند روز تعطیلی رسمی داریم، به نظر برسند ولی نکته مهم این است که در این روزها تقاضا برای بلیط هواپیما بسیار بیشتر از زمان‌های دیگر است. به دلیل افزایش تقاضا در روزهای تعطیلات، قیمت بلیط هواپیما نیز بیشتر می‌شود. معمولا بلیط هواپیما به مقصد شهرهای توریستی در ایام نوروز به اوج می‌رسد. اگر شرایط شما به‌گونه‌ایست که مجبور نیستید حتما در روزهای تعطیل سفر کنید بهتر است از این کار صرف‌نظر و سفرتان را به زمانی دیگر موکول کنید و در زمان‌های دیگر بلیط هواپیما بخرید.

علاوه برکاهش قیمت بلیط هواپیما این کار مزایای دیگری نیز دارد. اول اینکه احتمالا با این کار بقیه هزینه‌های سفرتان نیز تاحدی کم می‌شود.   فایده دیگر این است که بسیاری از جاذبه‌های دیدنی شهرهای توریستی در رزوهای تعطیل رسمی خیلی شلوغ‌تر است و با این کار از می‌توانید در زمان‌های خلوت‌تر از جاذبه‌های دیدنی بازدید کنید و سفر راحت‌تری داشته باشید.

  1. پروازهای چارتر را فراموش نکنید

احتمالا پیش از این پرواز لحظه آخری یا چارتر به گوشتان خورده. اما پرواز چارتر چیست؟ کلمه چارتر به معنای دربست است. دلیل ارزان بودن پروازهای چارتر این است که آژانس‌های گردشگری به صورت دربستی یا چارتر، یک پرواز را می‌خرند و در نتیجه تخفیف‌هایی به آن‌ها تعلق می‌گیرد. این تخفیف ها باعث می شوند قیمت بلیط برای خریداران ارزان‌تر تمام می‌شود. معمولا پروازهای چارتر برای شهرهای پرمسافر بیشتر هستند. هم‌چنین معمولا هرچقدر ساعت کمتری تا پرواز مانده باشد خرید بلیط چارتر هواپیما برای مسافران ارزان‌تر می‌شود. لازم است بدانید اگرچه خرید بلیط هواپیما برای مسافران مقرون‌به‌صرفه‌تر است ولی از لحاظ خدمات هیچ تفاوتی میان خرید بلیط به صورت چارتر یا سیستمی وجود ندارد.

  1. باید بدانید کدام روزهای هفته برای خرید بلیط مناسب‌ترند

با این ۴ ترفند بلیط هواپیما را ارزان‌تر بخرید

معمولا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بلیط‌های هواپیما در پایین‌ترین نرخ هستند. برای مثال اگر شما قصد خرید بلیط هواپیما تهران مشهد را دارید  باید دقت داشته باشید که معمولا آخر هفته‌ها قیمت بلیط هواپیما بیشتر است. به همین دلیل بهتر است طوری برنامه ریزی کنید که برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بلیط هواپیما بخرید.

  1. سحرخیز باشید تا کامروا شوید

از قدیم گفته اند سحرخیز باش تا کامروا شوی. در زمینه سفر با هواپیما نیز سحرخیزی می‌تواند به شما کمک کند تا درهزینه سفرتان صرفه‌جویی کنید. بیشتر پروازهایی که زمانشان صبح زود است، قیمت کمتری دارند. پروازهای صبح زود یک مزیت دیگر نیز دارند. اگر به هر دلیلی مشکلی پیش آمد و پرواز شما کنسل شد این امکان وجود دارد که با بقیه پروازهای آن روز به مقصد بروید و برنامه‌هایتان بهم نریزد.

این مطلب توسط  سایت اسنپ تریپ نوشته شده است. از طریق این سایت می‌توانید علاوه بر خرید اینترنتی بلیط هواپیما در سراسر ایران رزرو هتل را هم انجام دهید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز