خبرگزاری کار ایران

یک تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایلنا:

نباید نگاه بدبینانه به بازار داشته باشیم/ حرکت سینوسی شاخص طبیعی است/ حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی صنایع غذایی را سودآور می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۴۳۴

شاخص بورس تهران در نخستین روز معاملاتی هفته به میزان هزار و ۷۳۲ واحد افزایش یافت و به سطح ۲۱۲ هزار و ۷۵۰ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن با رشد هزار و ۱۱ واحدی به ۴۶ هزار و ۷۴۹ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شاخص بورس تهران در نخستین روز معاملاتی هفته به میزان هزار و ۷۳۲ واحد افزایش یافت و به سطح ۲۱۲ هزار و ۷۵۰ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن با رشد هزار و ۱۱ واحدی به ۴۶ هزار و ۷۴۹ واحد رسید.

ارزش روز بازار امروز در بورس اوراق بهادار تهران بالغ بر ۸۱۵ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۳.۸ میلیارد برگه بهادار سهام و حق تقدم در قالب ۲۸۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۱۱۲ میلیارد تومان دادوستد کردند.

 در معاملات امروز نمادهای اخابر، وبملت، کچاد، وامید و رانفور به ترتیب با رشد ۱۷۵،۱۲۱، ۱۲۰، ۱۱۳ و ۱۰۸ واحدی بیشترین تاثیر تقویتی و نمادهای فولاد و فملی با کاهش ۱۹۶ و ۱۲۴ واحدی بیشترین تاثسر کاهشی را داشته است.

نمادهای وتجارت، وبملت، خساپا، خودرو، فولاد، رمپنا و خپارس جزو نمادهای پرببینده معاملات امروز بوده‌اند.

همچنین شاخص کل فرابورس با افزایش ۲۹ واحدی به ۲ هزار و ۶۱۲ واحد رسید.

حمید میرمعینی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد روند شاخص کل بورس تهران گفت:  به هر حال ابهامات مربوط به آینده و البته محدودیت‌های اقتصادی باعث شده تا بازار تقریبا محافظه کارانه گام بردارد البته شرکت‌هایی که با افزایش نرخ ارز، ارزش جایگزینی دارایی‌ها و یا طرح و توسعه شرکت روبه‌رو هستند، سهام ارزنده‌ای دارند و بنابراین نباید خیلی نگاه بدبینانه به بازار داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین اگر ابهامات سیاسی تاثیرگذار بر مولفه‌های اقتصادی رفع شوند و گشایشی در روابط ایجاد شود بازار سرمایه بازدهی خوبی به سهامداران خواهد داد. فارغ از این گشایش‌ها حتی توقف تنش‌ها در این سطح نیز موجب رشد بازار سرمایه خواهد شد. در مجموع براساس مشاهدات روزهای خوبی برای بازار سرمایه پیش بینی می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد دلیل حرکت نوسانی و سینوسی شاخص در روزهای اخیر گفت: به نظر می‌رسد تا زمانی که ثبات ایجاد نشود این حرکت سینوسی و البته طبیعی نیز ادامه‌دار خواهد بود. در واقع آنچه که باید روند شاخص را مشخص کند هنوز روی نداده است و به نظر این روند در ماه‌های آتی مشخص می‌شود که بازار با رشد همراه خواهد بود یا با افت.

میرمعینی در پاسخ به این سوال که حذف نرخ ارز ترجیحی چه تاثیری بر سهام صنایع مواد غذایی دارد؟ گفت: در چند وقت اخیر صنایع مواد غذایی بازدهی‌های مناسبی داشتند و این روند در یک سال گذشته مداوم بوده است و به نظر می‌رسد با حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی بازدهی این شرکت‌ها حداقل برای یک دوره تکرارناپذیر با افزایش همراه خواهد بود.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز