خبرگزاری کار ایران

رسول جلیلی:

کشت گیاهان دارویی در آذربایجان‌غربی توسعه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۰۲۲

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال توسعه واحدهای گلخانه‌ای در سطح ۴۰۰ هکتار و توسعه دامداری‌های بزرگ مقیاس در حدود ۸ هزار راس و توسعه کشت گیاهان دارویی مانند گل محمدی و زعفران در دستور کار سازمان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، رسول جلیلی امروز در جلسه بررسی منابع اعتباری استان برای توسعه بخش کشاورزی اظهار کرد: تمرکز جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی بر توسعه واحدهای گلخانه‌ای و کشت گیاهان دارویی به عنوان یکی از مهمترین پیشران‌های توسعه کشاورزی در کنار احیای دریاچه ارومیه است.

وی تصریح کرد: مبلغ ۲۸۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب در قالب بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال گذشته برای توسعه فعالیت‌های کسب و کار به بخش کشاورزی استان تخصیص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از ۱۲ هزار میلیارد تومان ارزش سالانه تولید محصولات کشاورزی در استان در حدود ۳۰ درصد محصولات تبدیل به ضایعات می‌شود که با افزایش سرمایه‌گذاری و مدیریت بهینه منابع اعتباری در بخش کشاورزی می‌توان به میزان قابل توجهی از ایجاد ضایعات جلوگیری کرد.

وی افزود: امسال توسعه واحدهای گلخانه‌ای در سطح ۴۰۰ هکتار و توسعه دامداری‌های بزرگ مقیاس در حدود ۸ هزار راس و توسعه کشت گیاهان دارویی مانند گل محمدی و زعفران در دستور کار سازمان قرار دارد.

جلیلی اظهار کرد: یک فضای جدیدی در حوزه توسعه تولید در محیط‌های کنترل شده در بخش کشاورزی فراهم شده که می‌توان با حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این زمینه، از این فرصت به وجود آمده برای ارتقای رونق تولید در بخش کشاورزی و همزمان رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش بارش‌های مطلوب بهاره، متوسط بارندگی در استان در حدود ۴۶۰ میلیمتر است که میزان بارندگی نسبت به نرمال ۶۱ درصد افزایش یافته و در داخل حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز از ۷۱ درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز