خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی خبر داد:

کاهش ۷۵ درصدی خسارات سرمازدگی در باغات استان

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۵۹۸

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با پیش بینی‌های به عمل آمده امسال ۷۵ درصد از سرمازدگی باغات استان جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، حبیب عبدلی مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال زراعی ۹۶-۹۷ استان آذربایجان رتبه اول کشور را به لحاظ بارندگی داشت اما در سال زراعی ۹۷-۹۸ که تا شهریور ماه ادامه خواهد یافت تاکنون رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در آذربایجان‌غربی تعداد  ۱۴۴ ایستگاه هواشناسی متفاوت وجود دارد که ما به دنبال بهبود شرایط و رتبه آذربایجان‌غربی در هواشناسی کشوری هستیم. با پیش‌بینی‌های به عمل آمده امسال ۷۵ درصد از سرمازدگی باغات استان جلوگیری شد. پیش بینی شده بود ۹۵ درصد خسارت سرمازدگی در استان داشته باشیم که با پیش بینی به عمل آمده و تمهیدات جهاد کشاورزی و کشاورزان این میزان به ۱۵ درصد کاهش یافت.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی افزود: حیات دوباره دریاچه ارومیه با بارش‌های اخیر  توفیق الهی بود و دریاچه ارومیه نقش حیاتی در منطقه را دارد و خشکی دریاچه ارومیه می‌توانست سبب تغییرات شدید اقلیمی در منطقه  شود.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر نشان دهنده ترسالی مداوم نیست، تصریح کرد: سردشت با ۱۱۵۰.۱ میلی متر، بیشترین بارش آذربایجان‌غربی  را در سال زراعی جاری به خود اختصاص داد.

وی بیان کرد: شوط با ۲۲۷.۲ میلی متر بارش، کمترین بارش را در سال زراعی جاری به خود اختصاص داده است. 

عبدلی افزود: امضای تفاهم‌نامه با شهرداری ارومیه، نظام صنفی کشاورزی و اداره ورزش و جوانان از جمله اقدامات مهم اخیر اداره هواشناسی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز