خبرگزاری کار ایران

فرهمندراد به ایلنا خبر داد:

سطح زیرکشت ریواس نیشابور به 700 هکتار رسید

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۳۱۶

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: سطح زیرکشت ریواس بارور در این شهرستان با یکصد هکتار افزایش نسبت به سال گذشته به 700 هکتار رسید.

محمدعلی فرهمند راد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در نیشابور گفت: سال گذشته یک هزار و 260 تن ریواس در نیشابور برداشت شد که پیش بینی می شود امسال از هرهکتار حدود 2 هزار و صد کیلو گرم از این محصول برداشت شود.

وی عنوان کرد: با این میزان برداشت حدود 220 میلیارد ریال سود ناخالص عاید دست اندرکاران کشت و پرورش ریواس می شود. دامنه رشته کوه های بینالود نیشابور دارای مناسبترین شرایط اقلیمی برای پرورش گیاه ریواس است و این محصول با ارزش توسط کوهپایه نشینان این شهرستان تحت مراقبت‌های خاص پرورش یافته و هر سال در اواسط بهار به بازارهای مصرف عرضه می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور در این خصوص گفت: امسال به منظور ساماندهی عرصه های طبیعی برای برداشت ریواس مجوز بهره مالکانه توسط این اداره صادر می شود.

علی اصغر سهلی افزود: بهره برداران می توانند برای بهره برداری و دریافت مجوز حمل به این اداره مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه ریواس در کوهپایه های روستاهای میرآباد، برف ریز، بوژان، گرینه و شهرهای درود و خرو رشد می‌کند، افزود: ریواس گیاهی است که به صورت طبیعی و دیم و بیشتر در مناطق کوهپایه و سردسیر رشد می کند و به آبیاری نیاز ندارد.

قابل ذکر است، ریواس علاوه بر مصرف تازه، به‌صورت شربت نیز تهیه و به بازار عرضه می‌شود و شربت ریواس، سوغات معروف شهرستان نیشابور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز