خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی دکترای مهندسی پزشکی با گرایش «رباتیک پزشکی» در دانشگاه آزاد

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۵۴۶

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی رشته مهندسی پزشکی با گرایش رباتیک پزشکی مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن نفر، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ایجاد رشته مهندسی پزشکی گرایش رباتیک پزشکی مقطع دکتری تخصصی (PhD) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، گفت: این رشته به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی تهران از سوی وزارت بهداشت ارائه می‌شود.

وی افزود: به استناد رأی صادره در جلسه ۲۶۸ شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، با ایجاد رشته مهندسی پزشکی گرایش رباتیک پزشکی مقطع دکتری تخصصی (PhD) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران موافقت شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر نفر اظهار داشت: رشته مهندسی پزشکی (گرایش رباتیک پزشکی) کاربرد علم رباتیک و مکاترونیک در حوزه پزشکی را مد نظر قرار می‌دهد و تلاش دارد با استفاده از تجهیزات رباتیکی در حوزه‌های مختلف تشخیص، درمان و نگهداری از بیمار خدمات‌رسانی کند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این موضوع منجر به ایجاد محصولات تأثیرگذاری از قبیل سامانه‌های جراحی هوشمند و راهبردی جراحی، ربات‌های دستیار جراح و جراحی رباتیک از راه دور و ربات‌های بازتوانی افراد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز