خبرگزاری کار ایران

کلوپ – لیورپول؛ موفقیتی که به اندازه یک قهرمانی می‌ارزد

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۴۴۰

موفقیت بدون قهرمانی؛ آیا این ممکن است؟ به‌نظر خیلی‌ها شاید نه، اما یورگن کلوپ می‌گوید بله.

سرمربی لیورپول می‌داند خیلی‌ها در پایان فصل عملکرد او را بر اساس جام‌هایی که برده ارزیابی می‌کنند و اگر او و مردانش نتوانند لیگ برتر را فتح کنند، از سوی خیلی‌ها به او برچسب ناکام زده می‌شود. او از 10 ماه پیش از این موضوع اطلاع داشت.

قبل از بردن تیمش به اردوی پیش‌فصل آمریکا در تابستان سال گذشته، کلوپ در زمین تمرینی ملوود، دور یک میز نشست و درباره اینکه چطور شغل او تغییر کرده است پاسخ داد. یک صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا، هرچه نباشد انتظارات را از او بالا برده است. کلوپ می‌دانست یکسری منتقدان خاص تنها در یک صورت سومین فصل مربیگری کامل او در لیورپول را موفقیت‌آمیز قلمداد خواهند کرد و آن هم این است که او در پایان فصل یک جام به ویترین افتخارات لیورپول اضافه کند.

او گفت: «من می‌دانم که چه انتظاراتی وجود دارد و این هم کاملا طبیعی است. اول از همه ما باید فوتبالی بازی کنیم که به ما شانس قهرمانی می‌دهد.» از این جنبه، کلوپ پای حرفش مانده است. منچسترسیتی شاید در کورس قهرمانی لیگ برتر نسبت به پرتغال شانس بیشتری داشته باشد اما شکی نیست که لیورپول در تمام این فصل مانند تیمی قهرمان بازی کرده است. باورش واقعا سخت است که لیورپول می‌تواند فصل را با 97 امتیاز به پایان برساند؛ رقمی که هیچ‌یک از تیم‌های ادوار مختلف تاریخ این باشگاه به آن نرسیده است -بهترین بازیکن فصل (ویرجیل فن‌دایک) و بهترین گلزن فصل (محمد صلاح) را هم در ترکیبش دارد و هنوز شانسی کمتر برای بردن جامی دارد که از سال 1990 در حسرت آن بوده است. با این حال وقتی کلوپ داشت درباره این موضوع صحبت می‌کرد، لحن صحبت و چهره او شبیه کسانی نبود که یک پوند گم کرده‌اند و یک پنی (واحد پول خرد انگلیس) پیدا. او ممکن است این فصل را هم دست خالی به پایان برساند -فقط یک نادان می‌تواند شانس قهرمانی تاتنهام را در این فصل لیگ قهرمانان نادیده بگیرد و لیورپول را قهرمان مسلم این رقابت‌ها بداند- اما پیشرفتی که تیمش در این فصل نشان داد غیرقابل انکار و نادیده گرفتن است.

لیورپول چه امروز قهرمان شود چه یکم ژوئن در مادرید، کلوپ با رضایت خاطر کامل از ترکیبی که برای تیمش ساخته و سیستم بازی که برای آن تعریف کرده است، به تعطیلات تابستانی می‌رود، چون می‌‌داند سرانجام این ترکیب و سیستم بازی به چیزی که می‌خواهد می‌رسد. او گفت: «من نمی‌توانم نحوه قضاوت مردم را درباره گذشته، حال و آینده خودم تغییر بدهم. تمام کاری که می‌توانم انجام دهم این است که تمام تلاشم را بکنم.»

منبع: دیلی‌میل / دامنیک کینگ

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز