خبرگزاری کار ایران

روش منحصر به فرد یورگن کلوپ علیه منچسترسیتی

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۰۴۲

یورگن کلوپ به‌تنهایی ایستاده، آن بالا، به دنبال کسی و تیمی نیست و خیلی‌ها شگفت‌زده‌اند از اینکه لیورپول چطور به این جایگاه رسیده.

به گزارش ایلنا، پپ گواردیولا علنا اشاره کرده به اینکه چطور جو تیمش در فوریه پارسال تغییر کرده، وقتی آشکار شده که قهرمان لیگ می‌شوند؛ البته این تاکتیکی برای فشار آوردن و به دردسر انداختن کلوپ و بازیکنانش است.

تاریخ لیگ برتر پر است از صدرنشین‌هایی که سقوط کرده‌اند، مشهورترین‌شان، نیوکاسل سال 1996 است که منچستریونایتد توانست فاصله 12 امتیازی‌اش را جبران کند. آرسنال 2003 چطور؟ آنها تا قبل از تساوی 2 بر 2 با بولتون هشت امتیاز از یونایتد پیش بودند اما فشار آن بازی آنقدر زیاد بود که آرسن ونگر کنار زمین کراواتش را درآورد.

لیورپول امشب به اتحاد می‌رود در بزرگ‌ترین دیدار فصل تاکنون و شاید خیلی حوادث تکرار شود؛ چرا که نه؟ سیتی تیم فوق‌العاده‌ای است با هفت امتیاز اختلاف که در 17 بازی بعدی کاملا قابل جبران است. اگر حتی در کورس قهرمانی بازنده شوند باز هم دست‌بردار نیستند و با داشتن رقیب خطرناکی چون سیتی جای هیچ فرضیه‌بافی وجود ندارد.

داستانی که ساخته شده همان چیزی است که برای کلوپ جذابیت دارد. مردم فکر می‌کنند او در کنفرانس‌های خبری وقتی می‌گوید هیچ‌کس به بعد از بازی پیش‌رو فکر نمی‌کند، از روی نوشته می‌خواند اما این پیام را به تیمش هم می‌دهد. کلوپ قبل از بازی شنبه با آرسنال گفت: «مردم نمی‌بینند اما من آدم کاملا آرامی هستم، البته نه در جریان 90 دقیقه. به این راحتی هیجان‌زده نمی‌شوم.»

این نکته قابل توجه است. روز مسابقه، او مثل یک آتشفشان در انتظار انفجار است. بیرون رختکن لیورپول می‌ایستد و با برانداز کردن حریف به تیمش آمادگی مبارزه را می‌دهد. وقتی کنار زمین او را می‌بینید که دست‌هایش را تکان می‌دهد و فریاد می‌زند، آرامش آخرین کلمه‌ای است که برای توصیفش به کار می‌برید، اما در ملوود یک آدم روشمند است و به سبک خاص خود نکاتش را گوشزد می‌کند بدون آنکه نیازی به هیجان باشد.

به همین سادگی است اگرچه شاید برای پایان دادن رویای قهرمانی لیگ برتر لیورپول کافی نباشد -البته باید خوش‌بین بود چون هیچ تیمی با شش امتیاز برتری در شب سال نو قهرمانی را از دست نداده- اما کلوپ قبل از این چنین شرایطی داشته.

او بوروسیادورتموند را به دو قهرمانی بوندس‌لیگا رساند؛ اولی در سال 2011 که برتری 15 امتیازی ماه مارس به هفت امتیاز کاهش یافت توسط تیم دوم آن سال، بایرلورکوزن چون دورتموند از 9 بازی آخرش سه تا را باخت.

فصل بعد بهتر بود. از شش بازی ابتدایی‌شان سه‌تا را باختند اما 28 بازی بعدی بدون باخت بود و با هشت امتیاز اختلاف نسبت به بایرن‌مونیخ قهرمان شدند. با این تجربه، اتفاقات بعدی کلوپ را متعجب نمی‌کند. علاوه بر آن لیورپول نشان داده می‌تواند با این فشار کنار بیاید. آنها چهار هفته پیش صدر جدول را گرفتند با برد 4 بر صفر برابر بورنموث و بعد از آن چهار مسابقه بعدی خود را با پیروزی به پایان رساندند.

اگر این رکورد در بازی منچستر به پنج بازی برسد، جایگاه‌شان به‌عنوان مدعی قهرمانی تقویت و تثبیت می‌شود و لیورپول ثابت می‌کند آماده ادامه راه تا آخر آن است.

منبع دیلی‌میل/ دامینیک کینگ
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز