خبرگزاری کار ایران

کلوپ: اگر بگویید احمق هستم برایم اهمیتی ندارد

در آستانه بازی با منچسترسیتی؛ از رابین‌هود الهام می‌گیرم / چوب جادو ندارم

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۸۶۲

یورگن کلوپ صحبت‌های خیلی مهمی با همسرش، اولا داشت وقتی می‌خواست بعد از 18 سال بازی و مربیگری در ماینتس در سال 2008 این تیم را به مقصد بوروسیادورتموند ترک کند.

به گزارش ایلنا، بازیکنان، کارکنان، مدیریت و هواداران موقع خداحافظی کلوپ گریه می‌کردند و او تصور می‌کرد چنین چیزی تکرار نمی‌شود: «به او گفتم نمی‌شود به یک باشگاه دیگر تا این حد نزدیک شویم. اینجا خوب است اما آن چیزی که انتظارش را داشتم، نیست.»

کمتر از یک سال طول کشید که متوجه شد همان حس دوباره شکل گرفت این بار در دورتموند. هنوز هم برخی بازیکنان دورتموند در تعطیلات به دیدن او می‌آیند.

ارتباطی که او ایجاد می‌کند اجتناب ناپذیر است و در گپ 45 دقیقه‌ای با برنامه «مصاحبه بزرگ» گراهام هانتر گفت همان جو در لیورپول ایجاد شده: «من قصد ندارم اما اتفاق می‌افتد. از هر کس می‌توانید در باشگاه بپرسید، جو خیلی خوبی است. اگر شما عاشق کارتان باشید کسانی که با شما کار می‌کنند، از آن لذت می‌برند. نمی‌شود گفت من چون بیشترین دستمزد را در باشگاه می‌گیرم خوشحال‌ترین آدم آنجا هستم.»

امشب بازی حساسی برابر سیتی دارند. در این دو سال و نیم شب‌های بزرگی را سپری کرده‌اند از جمله شب‌هایی که منجر به حضور در فینال سال 2016 لیگ اروپا شد اما بازی با منچسترسیتی در لیگ قهرمانان چیز دیگری است.

در آستانه بازی با منچسترسیتی؛ از رابین‌هود الهام می‌گیرم / چوب جادو ندارم

این شب‌ها شاید باعث شود مربی 50 ساله بدترین رفتار خود را داشته باشد. قیافه‌اش در هم می‌شود وقتی یادش می‌آید در سال 2013 و بازی با ناپولی به سمت داور چهارم حمله کرده هرچند اعتراف می‌کند هرگز به طور کامل تغییر نخواهد کرد: «مایه افتخار نیست، کار خوبی نکردم اما یک ثانیه بعد می‌دانستم هرگز تکرار نمی‌شود. شما از یک اشتباه درس می‌گیرید اما شاید دیگر به آن فکر نکنید. در فوتبال شما ناراحت می‌شوید و ناخودآگاه فریاد می‌زنید، نمی‌توانید حس خودتان را بکشید. من در تبلیغات تجاری زیادی در آلمان بودم اما نمی‌توانم نقش بازی کنم. من فقط یک نقش دارم و آن یورگن کلوپ است که باید بازی‌اش کنم یا کنارش بگذارم. خدا را شکر به‌عنوان یک انسان پیشرفت کرده‌ام و دیگر مثل جوانی‌هایم احساساتی نیستم. کمی آرام شده‌ام. اگر چیزی برایم مهم باشد، نمی‌توانم حسم را پنهان کنم. وقتی خوشحال یا عصبانی هستم، همه آشکارا می‌بینند و متوجه می‌شوند. افکار عمومی برایم مهم نیست اما به نظر خانواده، دوستان و باشگاه توجه دارم. اگر بگویند احمق است، برایم اهمیتی ندارد.»

کلوپ مصاحبه را اینطور ادامه داد: «از رابین‌هود الهام می‌گیرم، هزاران کتاب خوانده‌ام و همچنین از بوریس بکر هم الهام می‌گیرم چون همسن هستیم. وقتی 17 سالش بود ویمبلدون را برد و فهمیدم می‌شود کارهای خاص کرد. یکی از بهترین جلساتم در دورتموند قبل از بازی با بایرن بود و در رختکن درباره راکی پنج صحبت کردم. ایوان دراگو انواع تکنولوژی را داشت و راکی بالبوا از ابزار قدیمی استفاده می‌کرد، باشگاه بدنسازی‌اش اسطبل بود. بعد از سه چهار دقیقه از آن جلسه خیلی داغ حرف می‌زدم، گفتم چه کسی راکی را می‌شناسد؟ دو نفر دستشان را بالا گرفتند، بقیه خیلی جوان بودند!»

تغییر سبک بازی

کلوپ قصد ندارد سبک بازی تیمش را برای مقابله با منچسترسیتی تغییر دهد و فکر می‌کند می‌تواند کار را برای تیم پپ گواردیولا سخت کند.

سلطه سیتی بر لیگ برتر باعث شده خیلی تیم‌ها مقابل این تیم از روش‌های متفاوتی برای بازی استفاده کنند تا اثرگذاری تاکتیک‌های گواردیولا و مهارت و تکنیک بازیکنانش کاسته شود. لیورپول با پیروزی هیجان‌انگیز 4 بر 3 ماه ژانویه تنها تیمی است که در لیگ برتر سیتی را برده و کلوپ در مصاحبه با سایت یوفا می‌گوید در بازی امشب هم تیمش شیوه مشابهی را پی خواهد گرفت: «روش حمله ما به حریف و اینکه پرس را از جلو شروع می‌کنیم، برای هر تیمی ناخوشایند است. اگر این کار را خوب انجام دهیم، مقابله با آن سخت می‌شود. هیجان‌انگیز است، هیچ ضمانتی برای موفقیت وجود ندارد و بازیکنانی که در زمین هستند درباره نتیجه تصمیم می‌گیرند.»

در آستانه بازی با منچسترسیتی؛ از رابین‌هود الهام می‌گیرم / چوب جادو ندارم

کلید موفقیت لیورپول مثلث روی فرم محمد صلاح، روبرتو فیرمینو و سادیو مانه است که هم در آن بازی به سیتی گل زدند هم می‌توانند فشار زیادی به دفاع سیتی بیاورند: «مهم این است که نسبت به حریف کارهای بهتری انجام دهی چون شما نمی‌توانید راحت مقابل سیتی دفاع کنید و امیدوار باشید که گل نزنند، چون در این کار مهارت بالایی دارند.»

سبک «گگن پرسینگ» که کلوپ در بوروسیادورتموند استفاده می‌کرد، به معنی تلاش سریع برای بازپس گرفتن توپ از حریف و همچنین دفاع از یک سوم دفاعی آنها برای محدود کردن فضا و استفاده از مدافعان جلوزن پرانرژی در حمله است اما تیم‌های گواردیولا از جمله بایرن‌مونیخ و بارسلونا از شروع بازی از دفاع لذت می‌برند و بعد به آرامی و البته ماهرانه توپ را به خط میانی و حمله می‌رسانند.

از نظر کلوپ این دو روش آنقدرها هم که تصور می‌شود، متفاوت نیستند: «راستش تفاوت بزرگی وجود ندارد فقط پپ همیشه تیم‌های بهتری نسبت به من در اختیار داشته. در منچسترسیتی هم همینطور است، آنها امتیازات خیلی بیشتری دارند اما تفاوت ما آنچنان زیاد نیست در حالی که وقتی در بایرن و دورتموند بودیم، خیلی فرق داشتیم.»

در حالی که موفقیت سیتی را بسیاری به خاطر مربی این تیم می‌دانند اما کلوپ باور دارد منچسترسیتی که با 16 امتیاز اختلاف در صدر جدول لیگ برتر است و شنبه می‌تواند با پیروزی مقابل منچستریونایتد جشن قهرمانی بگیرد، موفقیتش را مدیون کیفیت بازیکنانش است: «برنامه ریزی برای تیم واقعا مهم است اما چوب جادویی در کار نیست. وقتی هر کس سر جای خودش است در صدم ثانیه به جایی که می‌خواهید می‌رسد و در اینجا بحث کیفیت بازیکنان مطرح می‌شود. بازیکنان سیتی در جای خودشان هستند و در مسیر درست حرکت کرده و به خوبی منطقه بازی را عوض می‌کنند. این همان چیزی است که سیتی را فوق‌العاده کرده.»

ترجمه: سید علی بلندنظر

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز