خبرگزاری کار ایران

آمادگی دانشگاه امیرکبیر برای همکاری با دانشگاه «پوآتیه» فرانسه

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۱۱۴

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به توسعه ارتباطات بین الملل این دانشگاه در سال‌های اخیر گفت: این دانشگاه آمادگی دارد تا همکاری‌های علمی و آموزشی خود را با دانشگاه پوآتیه فرانسه تقویت کند.

به گزارش ایلنا، سید احمد معتمدی در نشست مسئولان دانشگاه «پوآتیه» فرانسه گفت: با توجه به اینکه در فرانسه تحصیل کرده‌ام با دانشگاه‌های این کشور آشنایی لازم را دارم. دانشگاه پوآتیه فرانسه جز دانشگاه‌های خوب این کشور است و آمادگی داریم تا همکاری‌های علمی و آموزشی خود را با این دانشگاه تقویت کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۴ و نیم میلیون دانشجو در ایران مشغول به تحصیل هستند و این در حالی است که پیش از انقلاب اسلامی تنها ۱۷۰ هزار دانشجو در کشور وجود داشت. بنابراین سیاست دولت بر این است که بر روی سرمایه‌های انسانی سرمایه گذاری کند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: دانشگاه‌های بزرگ و دارای قدمت ایران همواره سعی کردند در کنار توسعه کمی، توسعه کیفی را نیز دنبال کنند.

معتمدی گفت: ارتباط بین المللی با دانشگاه‌های خوب دنیا یکی از روش‌های افزایش کیفیت علوم در سطح دانشگاه‌ها بشمار می‌رود بنابراین دانشگاه‌های بزرگ ایران علاقه دارند با دانشگاه‌های خارجی از جمله دانشگاه پوآتیه فرانسه ارتباط داشته باشند.

آمادگی دانشگاه فرانسه برای همکاری با دانشگاه‌های ایران

پروفسور ایو ژان، رئیس دانشگاه پوآتیه فرانسه نیز در این جلسه گفت: این دانشگاه علاقه دارد در زمینه‌های ادبیات، حقوق، ریاضیات و محیط زیست با دانشگاه‌های کشور ایران همکاری داشته باشد.

وی عنوان کرد: دانشکده ریاضیات این دانشگاه در حوزه‌هایی مانند بیولوژی و تصویربرداری پزشکی نیز فعالیت می‌کند که علاقه داریم در این حوزه‌ها نیز با دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دیگر دانشگاه‌های کشور ایران همکاری کنیم.

رئیس دانشگاه پوآتیه فرانسه اظهار کرد: همچنین در این دانشگاه در زمینه آب، انرژی و محیط زیست نیز فعالیت می‌کنیم و یک مرکز چند زمینه‌ای با محوریت شیمی، بیولوژیک و زیست محیطی نیز در این دانشگاه فعال است. دانشگاه پوآتیه جز دانشگاه‌هایی است که در زمینه پیوند اعضا نیز فعالیت می‌کند.

وی گفت: دانشگاه‌های مختلف در زمینه آموزش الکترونیکی سرمایه گذاری کرده اند و دانشگاه ما نیز در این زمینه متمرکز شده و علاقه داریم که به صورت الکترونیکی نیز کار کنیم و تجربه خود را در این زمینه ارائه کنیم.

رئیس دانشگاه پوآتیه فرانسه تاکید کرد: این دانشگاه در حوزه‌های حمل و نقل و هوافضا نیز فعالیت می‌کند که در این حوزه‌ها نیز می‌توانیم با دانشگاه‌های ایران همکاری داشته باشیم.

پروفسور لوویر، معاون دانشگاه پوآتیه فرانسه نیز در این جلسه گفت: تحقیقات با کیفیت عالی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه‌های کشور ایران انجام می‌شود.

وی با اشاره به موضوع محیط زیست گفت: دانشگاه پوآتیه فرانسه از سوی دولت به عنوان مسئول توسعه پایدار و توجه به ویژگی‌های زیست محیطی انتخاب شده است بنابراین تحقیقات در این زمینه برای ما بسیار مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز