خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:‌

خرید 450 واگن مسافری 70 میلیون صندلی در سال برای حمل و نقل حومه‌ای ایجاد می‌کند/ مالک قطارها دولت است

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۴۲۱

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امضای قرارداد خرید و تولید مشترک 450 دستگاه ریل‌باکس بین ایران و کره جنوبی سالانه 70 میلیون صندلی به حمل و نقل حومه‌ای اضافه می‌کند، گفت: مالک تمام این واگن‌ها دولت جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سعید محمدزاده در مراسم امضای قرارداد تولید مشترک 450 دستگاه ریل باکس برای ناوگان حومه‌ای بین شرکت ایریکو ایران و هیوندای روتم کره اظهار داشت: این قرارداد به منظور افزایش ظرفیت قطارهای حومه‌ای امضا می‌شود.

وی افزود: امضای این قرارداد اقدام جدی برای تامین ناوگان حومه‌ای است و سیاست ما هم انتقال حمل و نقل جاده‌ای به ریل است.

وی با بیان اینکه امیدواریم این قرارداد در زمان مقرر به اجرا برسد، گفت:‌ برای انعقاد این قرارداد نزدیک به یک سال است که مذاکرات انجام شده و منابع مورد نیاز قرارداد خرید و تولید مشترک واگن‌های مسافری بین ایران و کره از طریق فاینانس کره‌ای تامین می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با امضای این قرارداد 70 میلیون صندلی در سال برای سفرهای حومه‌ای خواهیم داشت، گفت:‌ ارزش این قرارداد 720 میلیون یورو و مدت زمان اجرای آن 78 ماهه است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اولین ست این مجموعه یک سال و نیم آینده به شرکت راه‌آهن تحویل داده می‌شود.

محمدزاده تاکید کرد: امضای این قرارداد در جهت اجرای برنامه ششم توسعه و افزایش سهم حمل و نقل ریلی از جابه‌جایی مسافران است.

وی با تاکید بر اینکه مالک این قطارها دولت جمهوری اسلامی خواهد بود‌، گفت: پیشنویس اساسنامه شرکت حمل و نقل حومه‌ای نهایی شده است و احتمال می‌دهیم ماه جاری با امضای مشترک وزرای راه و شهرسازی، وزیر کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه اساسنامه ابلاغ شود.

وی افزود:‌ شرکت قطارهای حومه‌ای صد درصد دولتی است اما بعضی از عملیات قابلیت حضور بخش خصوصی را داشته باشد به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز