خبرگزاری کار ایران

محمدعلی طالبی:

طرح‌های بازآفرینی اولویت‌بندی شوند/ بافت تاریخی یزد مملو از زمین‌های رها شده است

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۰۰۲

استاندار یزد با تاکید بر انجام کار تیمی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری گفت: طرح‌های بازآفرینی شهری را اولویت‌بندی و براساس اولویت اجرایی شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در جلسه استانی ستاد بازآفرینی پایدار شهری اظهار داشت: تشخیص اولویت‌ها بر مبنای خرد جمعی باشد و ستادهای شهری و استانی را نیز فعال کنیم تا طرح‌ها نهایی شود.

وی ادامه داد: لازم است تا فرمانداران و ستاد بازآفرینی استان در این زمینه فعال شوند و با اشتراک نظر جامع و اولویت‌ها این طرح ملی برای اجرا دنبال شود.

استاندار یزد عنوان کرد: ظرفیت‌های ناشناخته بسیاری در شهر یزد است که هنوز به فکر کسی نرسیده و به آن توجه نشده به‌ویژه که در بافت تاریخی تعداد زیادی زمین بلا استفاده رها شده و برای پارکینگ کمبود مکان داریم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها با همکاری و تعامل بین هم روی این موضوعات و ظرفیت های استان کار کنند افزود: برای نمونه هنرستان شهید رجایی و کارگاه های مرتبط با آن در دل بافت تاریخی است و زمینی برای طرح توسعه در اختیار دارند که این هنرستان با وضعیت فرسوده خود، بهترین مکان برای اجرای طرح بازآفرینی شهری است.

استاندار یزد تصریح کرد: امید است با توجه به ظرفیت هایی که داریم بتوان با فعال کردن محله های یزد زندگی را به محلات بیاوریم و رونق بدهیم و پویایی و نشاط را درون محله های یزد شاهد باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد هم در این نشست گفت: اجرای طرح بازآفرینی با رویکرد رفاه اجتماعی است و مبنای کار می تواند آمایش سرزمین باشد و به عنوان نقشه راه قرار گیرد.

محمد حسین ریاحی بیان داشت: در شهری مانند یزد اینکه مجموعه ای بتواند در حوزه اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی باهم ایفای نقش کند نداریم در حالیکه نیاز جامعه است و بهتر می توان مسائل و مشکلات را پیگیری و رفع کرد.

وی افزود: اگر برای امسال یا سال آتی این طرح های جامع را به سمتی ببریم که چنین مجموعه هایی را فعال کند حتی محلات فرسوده هم احیا شده و بازگشت بیشتری خواهند داشت.

ریاحی عنوان کرد: مشکلاتی که در محلات فرسوده داریم فرهنگی است در حالیکه ایجاد فرهنگسراها می تواند به عنوان یک مجموعه پیش برنده ایفای نقش کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز