خبرگزاری کار ایران

برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی مددجویان بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۹۸۹

مدیرکل بهزیستی استان تهران از برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی مددجویان بهزیستی خبر داد.

گزارش خبرنگار ایلنا، بیات‌نژاد، مدیرکل بهزیستی استان تهران در نشست خبری با موضوع برنامه های ماه رمضان و برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی مددجویان بهزیستی گفت: در این نمایشگاه ۹ غرفه تخصصی به بهزیستی اختصاص داده شده است که شامل ارائه خدمات و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از تنبلی چشم و غرفه همیاران سلامت روان که در آن به ارائه خدمات مشاوره‌ای پرداخته می‌شود.

وی همچنین افزود: این نمایشگاه ایجاد زمینه بازاریابی برای محصولات ارائه شده از سوی مددجویان بهزیستی است علی‌رغم تمام مشکلات مالی، کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به سازمان بهزیستی در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن ۳۱ درصد افزایش داشته است و اعتماد مردم به بهزیستی قابل ستایش است. در جریان سیل اخیر نیز بسیار بالاتر از وظیفه‌ای که در ستاد بحران به ما واگذار شده بود توانستیم مشارکت‌های مردمی را جمع‌آوری و به مناطق سیل‌زده‌ ارسال کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران تصریح کرد:  ۶۰ غرفه ارائه محصولات مددجویان بهزیستی شامل کودکان موفق ترخیص یافته، زنان سرپرست خانوار، کودکان، معلولان و ... در این نمایشگاه به ارائه تولیدات خود خواهند پرداخت، همچنین غرفه تجهیزات توانبخشی، ویژه بیماران اوتیسم و مشاوره ژنتیک از دیگر غرفه‌های این نمایشگاه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شب گذشته فرزندان بهزیستی و کمیته امداد مهمان مراسم افطار رئیس جمهور بودند، گفت: رئیس‌جمهور دستور دادند سازمان برنامه و بودجه بسته غذای خاص ماه رمضان را به مددجویان ارائه کنند. همچنین در ۱۶ استان ستاد‌هایی تشکیل شده است که برای مددجویان جشن گلریزان برگزار خواهند کرد.

بیات‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مراسم افطاری در شیرخوارگا‌ه‌های بهزیستی برگزار خواهد شد، گفت: وزیر کار دستور دادند از محل منابع عمومی سازمان‌ها، مراسم افطار برگزار نشود اما ما در برگزاری مراسم افطاری عموما خیران را در کنار خود داریم، به همین دلیل مسئولیتی در برگزاری مراسم افطار در مراکز شبانه‌روزی و شیرخوارگاه‌ها نداریم.

وی همچنین افزود: تعهد اشتغال ما در سال گذشته دو هزار و ۳۰۰ نفر بود، اما موفق شدیم برای سه هزار و ۳۷۵ نفر شغل ایجاد کنیم. اگر بانک‌ها همکاری می‌کردند، حتی امکان اعطای تسهیلات بیشتری را هم داشتیم.

او از پرداخت یارانه مراکز شبانه روزی به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: این اقدام در راستای شفافیت اقدامات بهزیستی انجام شده است و در گام بعدی پرداخت یارانه مراکز روزانه و امداد ماهیانه کودکان تحت پوشش را به صورت الکترونیکی خواهیم داشت. همچنین بانک رفاه شماره پشتیبان برای دریافت‌ کمک‌های مردمی اعلام کرده است و از این پس مردم می‌توانند با شماره حساب ۹۵۹۵۹۵۹۵۹۵ از طریق بانک رفاه کمک‌های خود را به بهزیستی پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای اسلامی طی ماه رمضان به برپایی شادمانی معنوی می‌پردازند، گفت: نمایشگاه بین‌المللی تهران سایت معتبر نمایشگاهی ایران است که امسال با برگزاری جشن رمضان به این مهم اقدام کرده است تا هم بهزیستی و کمیته امداد فضایی برای ارائه خدمات خود داشته باشند و هم مردم از فضای مفرح نمایشگاه تهران استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز