خبرگزاری کار ایران

وجود بیش از ۲۰۰ هزار خانوار فاقد بیمه اجتماعی در استان خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۸۸۱

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان رضوی گفت: این استان با ۲۰۷ هزار خانوار فاقد هر گونه پوشش بیمه اجتماعی رتبه اول و بیش از ۱۵۰ هزار بیمه شده رتبه دوم را در کشور دارا می باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محمود کاظمی در اولین جلسه هماهنگی معین اقتصادی منطقه پنج استان خراسان رضوی با ادارات نیشابور در جهت تسهیل و رفع موانع گفت: با اینکه ۱۴ سال بیشتر از عمر این صندوق  نمی گذرد و جوان ترین صندوق بیمه ای کشور است ولی از لحاظ جمعیت تحت پوشش پیرترین صندوق کشور محسوب می گردد.

وی افزود: طبق تغییراتی که درسال گذشته انجام شد افراد با سن بیش از ۵۰ سال نمی توانند عضو این صندوق شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان رضوی اظهار کرد: در توسعه پایدار نقش بیمه ها در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.

کاظمی در ادامه تصریح کرد: طبق سرشماری سال ۹۵ تعداد ۵۰ هزار و ۶۴ خانوار روستایی در شهرستان نیشابور و فیروزه وجود دارد که از این تعداد ۲۰ هزار و ۸۴۷ خانواده روستایی فاقد هرگونه پوشش بیمه اجتماعی هستند.

وی خاطر نشان کرد: در نیشابور ۱۷ هزار و ۴۰۰ سرپرست خانوار تحت پوشش و یک هزار و ۹۲۰ سرپرست خانوار مستمری بگیر وجود دارد که از لحاظ مستمری بگیر رتبه اول استان را دارد.

همچنین معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور در این جلسه گفت: رویکرد اصلی مجتمع فولاد خراسان به عنوان معین اقتصادی منطقه پنج استان خراسان رضوی ایجاد چتر حمایتی بیمه ای برای روستائیان فاقد این پوشش  می باشد که فرصتی طلایی برای نیشابور فراهم آورده است.

سعید شیبانی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار سرپرست خانوار روستایی در نیشابور فاقد هر گونه پوشش بیمه اجتماعی هستند که با رویکرد معین اقتصادی این کمبود بزرگ برطرف خواهد شد.

وی با توجه به اینکه آموزش در راستای توانمند سازی، اشتغال زائی، مشارکت و اجرای طرح های آبخیزداری از دیگر محور های اصلی فعالیت معین اقتصادی است افزود: در این چارچوب روستاهای مستعد شناسایی می شود. توسعه متوازن روستایی و استفاده از ظرفیت های روستاها برای تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده محور اصلی طرح اقتصاد مقاومتی و مجتمع فولاد خراسان به عنوان معین اقتصادی است و در این چارچوب باید فرهنگ سازی شده و از مشارکت رسانه ها و مردم حداکثر بهره را برد.

مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان و معین اقتصادی منطقه پنج استان خراسان رضوی نیز گفت: ستاد معین اقتصادی با حضور سه نفر از معاونین فولاد و ۲ نفر مشاور تشکیل شده و طی این مدت چند تفاهم نامه همکاری با شورای شهر، شهرداری و اداره ورزش و جوانان نیشابور برای اجرای طرح عمرانی و همچنین با سازمان فنی و حرفه ای برای آموزش و توانمند سازی جوانان روستایی امضا کرده است.

سید حسین احمدی سلیمانی افزود: ۵۱ درصد از سهام فولاد خراسان متعلق به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با جمعیتی بالغ بر سه میلیون نفر است.

وی اظهار داشت: ۲۴ هزار سرپرست خانوار ۱۸ تا ۵۰ سال در نیشابور و فیروزه فاقد هرگونه پوشش بیمه ای هستند و ایجاد پوشش برای این جمعیت نیازمند ۶۵ میلیارد ریال اعتبار است که رویکرد اصلی مجتمع فولاد خراسان به عنوان معین اقتصادی است.

وی در ادامه چنین بیان کرد: در این چارچوب جلب مشارکت های عمومی و ایجاد بستر مناسب برای تشکیل صندوق های محلی روستایی از تعهدات معین اقتصادی نیشابور و فیروزه است.

وی تصریح کرد: راه اندازی ۵۰۰ واحد گلخانه کوچک و ایجاد شبکه سردخانه برای محصولات گلخانه های بزرگ در سطح شهرستان نیشابور از برنامه مجتمع فولاد خراسان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز