خبرگزاری کار ایران

رحمانی در جمع خبرنگاران:

هیچ مشکلی در زمینه توزیع کالاهای اساسی ماه رمضان وجود ندارد/ کنترل در بازار خودرو صورت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۸۱۹

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مساله تامین کالاها در ماه رمضان امروز در جلسه هیات دولت مطرح شد و اعلام شد هیچ مشکلی در زمینه توزیع این کالاهای اساسی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رضا رحمانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرار بود کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان با قیمت بازار توزیع شود، آیا این کار صورت گرفت یا خیر، گفت: خرما جزو کالاهای تنظیم بازاری نبوده است. توزیع الباقی کالاها همچون گوشت و شکر شروع شده است ، برنج هم جزو کالاهایی است که پیش‌تر توزیع شده بود.

وزیر صنعت گفت: اتفاقا در جلسه امروز هیات دولت مطرح شد و اعلام شد هیچ مشکلی در زمینه توزیع این کالاهای اساسی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حوزه شکر ۷ هزار تن روزانه مصرف داریم اما ۱۰ هزار تن توزیع می‌شود  و وزیر جهاد کشاورزی امروز دلیل گرانی قیمت شکر را توضیح دادند که علتش به بارندگی ابتدای سال باز می‌گردد اما در حال حاضر مشکلی وجود ندارد.

رحمانی تاکید کرد: هر اندازه که برنج لازم باشد به بازار ارائه خواهد شد، هم برنج وارداتی هم داخلی عرضه می‌شود. 

وی همچنین در پاسخ به علت گرانی کالاهایی همچون شکر و تن ماهی گفت: برخی کالاها افزایش قیمت داشته‌اند ما هم در سطح عرضه نظارت را بیشتر کرده عرضه عمده فروشی را کنترل کردیم.

وزیر صنعت در پاسخ به پرسشی دیگر درباره علت افزایش قیمت خودرو هم گفت: به علت اینکه در دو هفته اول سال خودروسازان در تعطیلات بودند تاثیر نسبی بر قیمت خودرو گذاشت؛ البته من نمی‌گویم این موضوع تاثیر صددرصدی دارد اما در حال حاضر کنترل‌ها صورت می‌گیرد و خودورها تولید می‌شود.

وی گفت: دلالان در ایجاد اختلالاتی که دو هفته پیش در حوزه خودرو ایجاد شد متاسفانه نقش داشتند. در حال حاضر طبق تعهدات کار انجام می‌شود یعنی ۸۰ درصد به تعهدات و ۲۰ درصد به فروش فوری اختصاص داده خواهد شد. 

رحمانی درباه عرضه کالا‌برگ هم گفت: وقتی آخرین تصمیمات نهایی شد، آن را عرض می‌کنیم. ما تکلیف قانونی در بودجه امسال که مجلس مصوب کرده است داریم که دولت موظف به انجام آن است.

وی درباره موضوع کوپنی شدن کالاها اظهار کرد: نظر بنده این است که ما باید مطمئن شویم کالاهایی که با ارز دولتی می‌آید به دست مصرف‌کننده می‌رسد. در گذشته نشان داده شد این اطمینان وجود نداشته است مانند موضوع گوشت که دیدیم چه اتفاقی اقتاد.

وزیر صنعت با ارائه توضیحاتی درباره تلاش دولت برای رونق تولید نیز گفت: یکی از الزامات به ثمر نشستن تلاش‌های دولت در حوزه رونق تولید نظام بانکی است، نظام بانکی یعنی وزرات اقتصاد و بانک مرکزی باید تمهیداتی بیاندیشند .

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مواد اولیه تولیدات داخلی است ، ما در تولید مواد اولیه مشکلی نداریم و فقط زنجیره را اصلاح می‌کنیم نظام تولید ما در گذشته درست نبود و هدف این است اصلاح شود.

وی یادآور شد: کسانی که تولید کننده نبودند و یا واحد تولیدشان خوابیده بود از این مواد استفاده می کردند این ها باید بدانند حساب‌رسی خواهند شد بنابراین اعلام می‌کنیم وضع ما در داخلی بهتر خواهد بود. در حوزه خارجی هم تلاش هایی می‌شود و تا امروز مشکلی نداشتیم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز