خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

آخرین وضعیت نشت نفت خط لوله امیدیه/ تخلیه روستا فقط برای رعایت ایمنی بود

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۲۵۸

رئیس روابط عمومی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: در حال حاضر نیروهای HSE در محل حادثه نشت نفت خط لوله امیدیه حضور دارند، شرایط تحت کنترل است و تا یک ساعت دیگر هم آتش کاملا مهار می‌شود.

رضا طاهری در گفت‌وگو خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت حادثه نشت نفت و حریق خط لوله ۴۲ اینچ نفت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در مسیر امیدیه به تاسیسات مارون ۲ اظهار داشت: 40 دقیقه بعد از وقوع حادثه شیر دو طرف خط لوله  بسته شد اما با توجه به اینکه خط حادثه دیده 42 اینچ بود و نفت فراوانی داخل آن بود محتویات آن در یک گودال جمع شده و در حال سوختن است و آتش و دود مشهود در محل هم مربوط به فوران چاه یا مسائلی از این قبیل نیست. اکنون حجم آتش کم شده و احتمالا تا یک ساعت آینده به طور کامل مهار می‌شود.

وی درباره شایعات مربوط به تخلیه روستای حاشیه خط گفت: روستای مذکور فقط 3 یا 4 خانوار دارد که با رعایت کامل ایمنی و اطمینان بیشتر توسط نیروهای امدادی مناطق نفتخیز جابجا شدند و تاکنون هم هیچ مشکلی برای خودشان و دام‌های‌شان پیش نیامده است.

رئیس روابط عمومی مناطق نفتخیز جنوب علت وقوع حادثه را برخورد بیل به خط لوله عنوان کرد و افزود: میزان خسارت و هدر رفت نفت بعد مهار و خاموش شدن کامل مشخص می‌شود ضمن اینکه در کنار این خط یک خط لوله میعانات هم بود که به دلیل میزان حرارت این خط دچار آسیب شده بنابراین هر دو باید بررسی و میزان خسارت مشخص شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر نیروهای HSE در محل حادثه حضور دارند، شرایط تحت کنترل است و تا یک ساعت دیگر هم آتش کاملا مهار می‌شود.

به گزارش ایلنا، روز گذشته خط لوله 42 اینچ در مسیر امیدیه به تاسیسات مارون ۲ در حین انجام کار تعمیرات دچار نشتی نفت شد که با توجه به شدت نفت‌ریزی پس از حدود ۴۵ دقیقه به حریق منجر و به موازات آن خط ۱۲ اینچ گاز مایع نیز دچار حریق شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز