خبرگزاری کار ایران

محسنی‌بندپی:

قدرت چانه‌زنی و سیاسی هر دولتی متکی بر رای مردم است

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۷۹۷

استاندار تهران گفت: دشمنان نظام هر روز توطئه جدیدی تدارک می‌بینند و قدرت چانه‌زنی و سیاسی هر دولتی متکی بر رای مردم است که انتخابات می‌تواند قدرتی برای چانه‌زنی نظام ما فراهم کند.

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان تهران گفت: قدرت چانه‌زنی و سیاسی هر دولتی متکی بر رای مردم بوده و مشارکت مردم دارای پیش شرط‌هایی است. حق انتخاب را برای افراد قائل شویم و همین می تواند انگیزه و اعتماد مردم را نیز فراهم کند.

وی ادامه داد: دشمنان نظام هر روز توطئه جدیدی تدارک می بینند و قدرت چانه زنی و سیاسی هر دولتی متکی بر رای مردم است که این می تواند قدرتی برای چانه زنی نظام ما فراهم کند. از سوی دیگر امنیت انتخابات نیز باید مدنظر قرار گیرد و از اکنون تدابیر لازم را اتخاذ کرد تا انتخابات پرشور و کم حاشیه داشته باشیم.

استاندار تهران  گفت: هرکس باید رقابت سالم را مدنظر قرار دهد و حتما باید بر روی آن تاکید کنیم. مساله مهم و مورد تاکید این است که هدف ما جدای از گرایش‌های فکری و سیاسی همانگونه که رهبر انقلاب تاکید کرده‌اند باید رعایت اصل بی طرفی و صیانت از آرای مردم باشد.

وی ادامه داد: این اصل پذیرفته شده شرعی، قانونی و اخلاقی است تا از امانت رای مردم بخوبی حفاظت کنیم. باید خدمات و امکانات پیش‌بینی شده برای انتخابات به شکل برابر برای همه نامزدها در نظر گرفته شود.

وی افزود: میانگین مشارکت در استان تهران ۵۸ درصد بود که باید سعی کنیم آن را افزایش دهیم. باید بتوانیم اعلام آمادگی کنیم که قابلیت برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را داریم.

استاندار تهران خطاب به اعضای ستاد انتخابات استان تهران نیز گفت: در مورد هیات اجرایی انتخابات نیز از اکنون باید افراد معتمد، نخبه و بی طرف را شناسایی کنید تا دستمان برای معرفی این افراد به هیات نظارت کشور پُر باشد.

وی افزود: همچنین چینش تعرفه‌ها و صندوق های اخذ رای باید به گونه ای باشد که موجب ازدحام و تشکیل صف نشود. انتخابات مجلس شورای اسلامی که اسفند امسال برگزار می شود از مهمترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی کشور به شمار می رود و در پنج استان از جمله تهران نیز همزمان انتخابات میان دوره مجلس خبرگان برگزار می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان تهران نیز در این نشست گفت: این استان برای انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی ۶ حوزه انتخابیه دارد که باید ۳۵ نماینده در نهایت برای مجلس انتخاب و معرفی شوند.

شکرالله حسن‌بیگی افزود: نکته مهم اینکه حضور و عضویت در ستاد انتخابات قائم به شخص است و اعضا نمی توانند افراد منتخب جایگزین یا نماینده معرفی کنند. پیش بینی برای تعداد شعبه های ثبت نام و اخذ رای حدود هفت هزار مورد و مسئولیت تعیین آنها با هیات های اجرایی است.

معاون استاندار تهران گفت: در این دوره برای هر پنج شعبه یک بازرس انتخاب شده در حالی که در دوره های قبل به ازای هر ۱۰ شعبه یک بازرس انتخاب شده بود و بر نظارت دقیق و جلوگیری از وقوع تخلف تاکید شده است.


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز