خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور روستایی و شوراهایی استانداری تهران:

شوراها باید دل در گرو توسعه و آبادانی داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۷۷۰

معصومه پرندوار مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان پیشوا با اشاره به جایگاه شوراها گفت:جایگاه شورا فرصتی برای خدمت است و ضمانتی برای حضور در شورا در دوره بعدی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از پیشوا معصومه پرندوار با تاکید بر اینکه در گذشته پیش از شکل‌گیری شوراها ،ریش سفیدان مسئولیت پاسخگویی و پیگیری امورات مردم را به واسطه اعتمادی که مردم به انها داشتند به عهده گرفته بودند و این مساله زمینه و شاکله ای برای شکل گیری شوراها که مولود انقلاب است شد.

پرند وار در ادامه افزود: زحمات بسیاری در حوزه شوراها توسط اعضا کشیده می‌شود چرا که اینها برنامه‌ریزان شهرها و روستاهای خود هستند و از مسائل مربوط به شهر و روستای خود آگاهی لازم را دارند و به دلیل این که در دسترس مردم هستند مشکلات را بهتر تشخیص می‌دهید.

وی در ادامه افزود:۲۰ سال از عمر شوراها می گذرد و کمبود و نواقص قوانین میدان عمل شوراها را کاسته است  و ما با شورای مطلوب فاصله زیادی داریم و باید خلاء های قانونی را مشخص و برطرف کرد.

پرندوار مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری به دو مساله مهم دیگر اشاره داشت و افزود: آموزش دهیاران و شوراها  می تواند مشکلات را در حوزه‌ای مختلف بر طرف کند در واقع آشنایی دهیاران با قوانین و مقررات و وظایف‌شان می تواند به رشد روستا و شهر کمک کند و آموزش شوراها نیز می تواند آنان را به عملگرایی نزدیکتر کند چرا که باید به شعارهایی که در زمان انتخابات برای کسب آراء داده شده جامعه عمل بپوشانند و این آموزش ها از طریق کمیته آموزش می تواند اعضاء را به حدود و اختیاراتشان در حوزه وظایفشان آشنا کند و عمل زدگی از برنامه کاری کنار گذاشته شود و برنامه‌ریزی مناسبی در طول چهارسال درآنچه که به مردم قول داده اند صورت گیرد.

وی توجه شوراها و دهیاران را به برنامه ها و طرح های بالا دستی را از اهم مواردی دانست که می‌تواند به انسجام کارها و امورات توجه کند و در ادامه بیان داشت : دهیاران و شورا باید طرح‌ها را در قالب طرح‌های بالا دستی تعریف کنند تا طر‌ح‌ها در تضاد با پتانسیل شهرستان مناطق و بخش ها قرار نگیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز