خبرگزاری کار ایران

علایی خبر داد:

سه مرکز آموزش عالی نیشابور در بستر رودخانه ساخته شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۵۶۴

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: در یکی از دانشگاه‌های واقع در بستر رودخانه 'رشته مهندسی رودخانه' تدریس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد علایی در کارگاه آموزشی رودخانه ها، حقوق مدنی و قوانین کیفری در مشهد گفت:  گرچه وزارت نیرو به دلایل مختلف نتوانسته بطور قاطع حریم و بستر رودخانه ها را مشخص کند اما در پی سیلهای اخیر بیش از هر زمانی اهمیت و اولویت اقدام فوری و بهنگام برای تعیین حریم و بازگشایی تصرفات در حیطه بستر رودخانه ها در همه جای کشور مورد توجه قرار گرفته است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: روان شدن سیلاب پس از بارندگی امری طبیعی و به خودی خود نعمت می باشد اما قدامات غیرکارشناسی و رفتارهای نادرست است که این پدیده طبیعی و همیشگی را تبدیل به بلا و مصیبت می کند. 

وی افزود: وقتی در بارشهای اخیر در شهری مانند بردسکن در جنوب غرب خراسان رضوی طی مدت شش ساعت 120 میلیمتر باران می بارد رخداد سیلاب دور از انتظار نیست و باید هشدارها و تدابیر را جدی گرفت. 

دادیار معاونت حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد نیز در 'کارگاه آموزشی رودخانه ها، حقوق مدنی و قوانین کیفری' گفت: بر اساس 'قانون توزیع عادلانه آب' تشخیص و تعیین حریم رودخانه ها توسط وزارت نیرو انجام می شود و در استان‌های مختلف نیز شرکت‌های آب منطقه ای به نمایندگی وزارت نیرو اقدام در این حیطه را بر عهده دارند. 

فرهاد بهشتی افزود: قانونگذار نسبت به رسیدگی سریع به پرونده های مربوط به تصرف حریم و بستر رودخانه ها و همچنین تجاوز به تاسیسات آب و برق تاکید ویژه دارد لذا دادسراها بطور خارج از نوبت مکلف به رسیدگی اینگونه پرونده هستند. 

وی همچنین گفت: اقدام بازگشایی و رفع تصرف از بستر کشف رود و سد کارده با همکاری دادگستری و شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی از تجربه های موفق در این زمینه به شمار می رود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز