خبرگزاری کار ایران

اصغر آهنی‌ها در گفت‌وگو با ایلنا:

توپ‌های جنگ اقتصادی به سمت مردم نشانه گرفته شده است/ سازمان‌های بین‌المللی تحت تاثیر قدرت‌های بزرگ و قلدرمابی‌های آمریکا قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۲۲۷

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی کاشی و سرامیک تزئینی کشور می‌گوید که به سبب وجود تحریم‌ها و تاثیر آنها بر بالا رفتن هزینه‌های تولید و کمبود مواد اولیه، میزان تولید در این حوزه از ۷۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون متر مربع رسیده است.

«اصغر آهنی‌ها» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به رکود اقتصادی حاکم بر اقتصاد که از وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی برخواسته و حوزه تولید را مستقیم نشانه رفته است، گفت: به سبب وجود تحریم‌ها و تاثیر آنها بر بالا رفتن هزینه‌های تولید و کمبود مواد اولیه، میزان تولید کاشی و سرامیک از ۷۰۰ میلیون مترمربع به ۳۵۰ میلیون متر مربع رسیده است.

وی با اشاره به تاثیر تحریم‌های یکجانبه آمریکا که ناقض تعهدات پیشین دولت این کشور در حوزه بین‌الملل است، گفت: هم‌اکنون تولید کاشی و سرامیک کشور به ۵۵ درصد ظرفیت خود رسیده است. از این رو باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود این صنعت و سایر صنایع وابسته به صادرات را نجات دهیم.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی کاشی و سرامیک تزئینی کشور با بیان اینکه تمامی امکانات و زیرساخت‌ها برای توسعه صادرات در این حوزه وجود دارد و عذر و بهانه‌‌ای قبول نیست، گفت: همزمان با رفع انسداد مسیرهای صادارتی باید تامین مواد اولیه را سرعت بدهیم. کشورهایی همچون ترکیه و... حاضر هستند در ازای واردت نفت از ایران، به کشورمان کالا صادر کنند. ترکیه برای این کار اعلام آمادگی و تاکید کرده است که می‌خواهد ساز و کاری مانند «اینستکس» اروپایی‌ها ایجاد کند.

آهنی‌ها افزود: مواد اولیه قلب صنعت است و این قلب به خاطر تحریم‌ها در حال ایستادن است. از این رو باید هرچه سریعتر اکسیژن مورد نیاز  برای تپیدن را تامین کرد.   

سخت‌ترین دوره تحریم‌ها در تمام تاریخ

این عضو هیات مدیره کانون عالی کارفرمایان با بیان اینکه تحریم تجربه تازه‌ای نیست اما این دور از تحریم‌های ظالمانه آمریکا، سخت‌ترین دوره تحریم‌ها در تمام تاریخ است، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد که ملت ایران برایش زانو بزنند اما این یک خیال باطل است. مردم ایران برای کسی که کمر به نابوی‌شان بسته زانو نمی‌زنند و تا آخرین لحظه مقابل آن می‌ایستند.

با این حال وی می‌گوید: برای دو به شک بودن و استراتژی واحد نداشتن مقابل تحریم‌ها، زمان نداریم و مردم هم این شیوه مسئولان را نمی‌پسندند و در شرایطی که توپ‌های جنگ اقتصادی به سمت‌شان نشانه گرفته شده است، کوتاهی‌ها و سست کاری‌ها را نخواهند بخشید.

این عضو کارفرمایی شورای عالی کار با تاکید بر اینکه آمریکا بیش از هر زمانی بر تنبیه افرادی که با ایران تبادلات تجاری و همکاری‌های مشترک دارند؛ متمرکز شده است، گفت:  این نحوه متمرکز شدن تحریم‌ها، به شدت صنایع کوچک و متوسط  را متضرر می‌کند آنهم در شرایطی که ۹۰ درصد از اشتغال موجود در این حوزه‌ها و حوزه خدمات متمرکز شده است.

وی افزود: این بخش‌ها در مقابل تحریم‌ها تاب‌آوری بالایی ندارند و اگر سیاست درستی در پیش گرفته نشود، انبوهی کارگر بیکار می‌شوند.

نشانه‌گیری مقام معظم رهبری دقیق و حساب شده است

آهنی‌ها با بیان اینکه از این جهت مقام معظم رهبری برای کلیه دستگاه‌ها تکلیف کرده‌اند که باید بر رونق تولید متمرکز شوند، گفت: رهبری نیک دریافته‌اند که دشمن بر از میان بردن مشاغل و بیکار نمودن جوانان متمرکز شده است و چه بسا به این زودی‌ها از سیاست خود کناره‌گیری نکند. در نتیجه ایشان تکلیف و تاکید کرده‌اند که تمام مسئولان باید به عنوان سرباز در جنگ اقتصادی شرکت کنند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی کاشی و سرامیک تزئینی کشور، افزود: از نظر ایشان هیچ کوتاهی در شرایط جنگی قابل پذیرش نیست. به همین خاطر تاکید کرده‌اند که مسئولان باید در برابر دشمن آرایش جنگی داشته باشند.

این عضو کارفرمایی شورای عالی کار، تصریح کرد: منطق هم حکم کند که مسئولان امر احساس کنند در شرایط جنگی به سر می‌برند و  به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در موضع قوانین و اجرا دقت عمل و سرعت بالا داشته باشند. به هر روی به خاطر تحریم‌ها و البته ناهماهنگی در مواضع شاهد مشکلات عدیده‌ای هستیم اما می‌توانیم با حرکت جهادی، مشکلات را از پیش پای خود برداریم.  

وی افزود: ما می‌توانیم از این فشار سنگین دشمن عبور کنیم و عبور هم خواهیم کرد. در همین راستا کارفرمایان و کارگران دست به دست هم خواهند داد تا وظایف خود را در جنگ اقتصادی انجام دهند اما این کافی نیست و نیازمند حضور قوی‌تر و جدی‌تر قوای سه گانه با تمرکز بر رفع موانع تولید و صادرات هستیم.

این فعال صنفی کارفرمایان با بیان اینکه در همین حال باید کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را با ارز مرجع وارد کرد تا آنها نیازهای خود را برطرف کنند، گفت: در شرایط تحریم‌های ظالمانه تخصیص ارز مرجع برای ترخیص خودرو یا واردات قهوه جوش خودرو، بیل، زین اسب و... باید متوقف شود و آن را صرفا به صورت هدفمند برای تامین کالاهای اساسی اختصاص داد.

وی افزود: متاسفانه از ارز مرجع برای واردات کالاهای اساسی سوءاستفاده شد و حالا به چند برابر قیمت آنها را به مردم می‌فروشند! این یعنی پشت گوش انداختن فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد جنگ اقتصادی؛ گناهی نابخشودنی که مردم پس از عبور از این وضعیت از آن نمی‌گذرند. به هر صورت باید ریشه دلالی و فساد را بخشکانیم و بیشتر به فکر مردم باشیم. اینگونه با هزینه‌های کمتری از این شرایط حساس عبور می‌کنیم.

در اجلاس سازمان جهانی کار در مورد تحریم‌‌ها هشدار دادیم

این عضو هیات مدیره کانون عالی کارفرمایان در پاسخ به این پرسش‌ها که کانون عالی کارفرمایان به منظور مقابله با تحریم‌های آمریکا از چه ساز و کارهای در حوزه بین‌الملل بهره برده است و اینکه آیا از نهادهای بین‌المللی درخواست کمک کرده است و در مورد عواقب تحریم‌ها در حوزه روابط کار و تاثیرات حقوق بشری آن به این نهادها هشدار داده است، گفت: کانون عالی کارفرمایان  و نهادهای کارفرمایی از جمله اتاق بازرگانی در مورد تاثیرات تحریم‌ها بر حوزه روابط کار اقداماتی را انجام داده و برنامه‌هایی نیز در دست دارد.

وی افزود: در این خصوص در اجلاس سازمان جهانی کار به سازمان جهانی کار هشدار دادیم اما واقعیت این است که سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل تحت تاثیر قدرت‌های بزرگ و قلدرمابی‌های آنها قرار گرفته‌اند. در خصوص این قلدرمابی‌ها بارها و بارها هشدار داده‌ایم و از نهادهای بین‌المللی خواسته‌ایم که تمرکز بیشتری بر اعمال یکجانبه آمریکا بگذارند.

این عضو کارگری شورای عالی کار افزود: متاسفانه سازمان ملل، نهادی نبوده است که بتواند برای جوامع تحت ستم کاری انجام دهد. این نهادها هم در خدمت اهداف و پیاده‌سازی برنامه‌های قدرت‌های بزرگ هستند. همانطور که گفتم با این وجود هرگاه تریبونی در این نهادها در اختیار داشتیم در خصوص اعمال مخرب آمریکا افشاگری کرده‌ایم. دولت هم اقدامات لازم را انجام داده است.

آهنی‌ها در پایان تصریح کرد: یکدستی و هماهنگی مواضع مسئولان بسیار مهم است و باید برای مقابله با تحریم‌ها حتی در حوزه تبلیغات برنامه داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز