خبرگزاری کار ایران

نمایش دو فیلم مجید مجیدی در جشنواره فیلم قونیه

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۹۷۷

در دومین جشنواره جهانی فیلم قونیه، دو فیلم از مجید مجیدی نمایش داده شد.

به گزارش ایلنا، در در دومین جشنواره جهانی فیلم قونیه، عبدالستار یارار (دبیر جشنواره جهانی قونیه) در سخنانی با تقدیر از نقش مجید مجیدی در ساخت آثار سینمایی شاخص با پیام‌های انسانی و اخلاقی، سینمای نوین ایران را پیام آور معنویت دانست.

امسال دبیرخانه جشنواره جهانی فیلم قونیه، مجید مجیدی را با فیلم‌های «بید مجنون» و «بچه‌های آسمان» به این رویداد سینمایی دعوت کرده است. فیلم‌های «بچه‌های آسمان» و «بید مجنون» با حضور این کارگردان به نمایش درآمد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

در مدت حضور مجیدی در قونیه چند نشست دانشگاهی و رسانه‌ای نیز برگزار می‌شود.

مجید مجیدی را با فیلم "بچه‌های آسمان" می‌شناسند. او به خاطر این فیلم تحسین‌برانگیز به عنوان نخستین کارگردان ایرانی در فهرست پنج فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار ۱۹۹۸ قرار گرفت.

مجید مجیدی تنها کارگردان ایرانی است که امسال جایزه ویژه جشنواره جهانی فیلم قونیه را دریافت کرد. این جایزه برای قدردانی از کارگردان‌هایی است که به ریشه‌ها و باورهایی معنوی و دینی خود وفادار مانده‌اند.

جشنواره فیلم قونیه روزهای یازدهم تا شانزدهم اردیبهشت به مناسبت ورود خانواده مولانا به شهر قونیه، برگزار می‌شود.

در جشنواره جهانی عرفانی فیلم قونیه فیلم‌هایی که درون‌مایه معنوی و عرفانی دارند، پذیرفته می‌شوند. کارگردانان برجسته‌ای از ترکیه، فیلم‌ها و کارگردان‌هایی را برمی‌گزینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز