خبرگزاری کار ایران

در نشست‌خبری فیلم یلدا مطرح شد؛

مصفا: هزینه فیلم را منابع خارجی تامین کردند /ژاک بی‌دو: تصویر مدرن از ایران برای اروپایی‌ها تعجب برانگیز است

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۱۸۷

نشست خبری فیلم یلدا با حضور عوامل آن در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم یلدا با حضور مسعود بخشی (کارگردان)، علی‌ مصفا (تهیه‌کننده)، بهناز جعفری و بابک کریمی (بازیگران) و برخی عوامل دیگر فیلم با اجرای محمود گبرلو در سانس دوم از ششمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

علی مصفا در این نشست گفت: از ابتدا تهیه‌کننده این فیلم نبودم. بعد از اینکه تهیه‌کننده فرانسوی انصراف داد تهیه این فیلم را قبول کردم. هزینه تولید این فیلم کاملا توسط تهیه‌کنندگان فرانسوی و از سوی منابع خارجی تامین شده و هیچ سرمایه‌ای از داخل ایران برای آن پرداخت نشده است.

وی افزود: بنیاد سینمایی فارابی ابراز علاقه کرده که زمان اکران کمک‌هایی را به این فیلم انجام دهد. همچنین لازم است هزینه ساخت این فیلم در ایران دو میلیارد و پانصد میلیون تومان است.

ژاک بی‌دو (تهیه‌کننده فرانسوی فیلم) در این نشست بیان کرد: ایران سینمای مدرنی داشته و جهان به سینمای ایران نیاز دارد. شاید برای‌تان عجیب باشد که چقدر تصویر مدرن از ایران برای اروپایی‌ها تعجب برانگیز است. من و تهیه ‌کننده خارجی دیگر کاملا به استعداد کارگردان فیلم اعتماد داریم و از ۲۴ منبع سرمایه‌گذاری برای این فیلم استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه یک اتفاق خوب برای این کار پیدا کردن علی مصفا برای تهیه‌کنندگی از سوی ایران بود، گفت: وقتی من می‌گویم از ۲۴ منبع سرمایه‌گذاری برای این فیلم استفاده کردیم، یعنی اینکه هر کدام از آنها منابع کوچکی را سرمایه‌گذاری کردند یعنی به‌دلیل سختی کار کردن با ایران ما مجبور بودیم کشور به کشور برویم و سرمایه را تامین کنیم.

مسعود بخشی (کارگردان) نیز در این نشست اظهار داشت: من فقط خواستم یک قصه تعریف کنم و این فیلم بر این اساس ساخته شده است. البته فیلم به موضوع بخشش اشاره می‌کند که از نظر من یک بحث ضروری در جامعه ماست و شاید دلیل اینکه تهیه‌کنندگان مختلف خارجی به این فیلم علاقه نشان دادند، موضوع آن باشد که موضوع جهانی است. البته من در این فیلم سعی کردم که یک فرم تازه را نیز ارائه دهم.

وی با بیان اینکه این فیلم درباره قصاص نیست و تنها سه بار در فیلم درباره آن صحبت می‌شود، اظهار کرد: بسیاری از افراد کشورهای دیگر قصه فیلم‌ من را نفهمیدند و این نقص فیلمنامه من است. اولین آموزه این فیلم بخشش است که در قلب فیلم هم گفته می‌شود.

بخشی در ادامه عنوان داشت: این فیلم هنوز کامل نیست و به‌همین دلیل هزینه‌های قطعی آن مشخص نشده است. یکی از مشکلات اساسی ما این بود که هیچ قراردادی برای تولید مشترکی با کشور خارجی وجود نداشت. البته برای این کار تلاش‌هایی انجام شده چراکه این موضوع نفعی به سینمای ما می‌رساند.

وی ادامه داد: من دو سال جنگ کردم که عوامل‌مان اروپایی نباشند و در نهایت تنها ۲ نفر اروپایی بودند و ۲۰۰ نفر از هموطنان‌مان در این پروژه حضور داشتند. یکی از درخشان‌ترین همکاری‌ها را در پشت صحنه این فیلم داشتیم که به زبان فارسی هم با هم صحبت نمی‌کردند.

 بخشی در بخش پایانی صحبت‌هایش ضمن اعلام اینکه در شرایطی که خیلی از فیلم‌‌ها ارز از کشور خارج کردند، ما ارز وارد کشور کردیم، گفت: در سالنی که من فیلم را دیدیم کسی به آن نخندید و اگر این اتفاق در سالن دیگر افتاده دلیل آن را نمی‌دانم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز