خبرگزاری کار ایران

محدودیت‌های جدید دولت ترامپ برای فعالیت‌های هسته ای ایران

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۵۵۱

وزارت خارجه آمریکا از اعمال تحریم‌های بیشتر بر برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، دولت آمریکا در آستانه سالگرد خروج این کشور از توافق هسته‌‌ای با ایران، روز جمعه محدودیت‌های جدیدی را برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران تصویب کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا هر گونه همکاری کشورهای ثالث در زمینه توسعه نیروگاه اتمی بوشهر یا انتقال اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین به خارج ایران، ممکن است منجر به تحریم این کشورها شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس پیش از این به نقل از یک مقام ارشد آمریکا از تمدید دست کم پنج مورد از هفت مورد معافیت تحریمی خبر داده بود، اما بیانیه وزارت خارجه آمریکا حاکی از سخت‌تر شدن این تحریم‌هاست. خبرگزاری فرانسه از تمدید ۹۰ روزه سه مورد معافیتی مرتبط با برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران خبر داده است.

بر اساس این گزارش، این تصمیم ترامپ اختلاف داخلی را هم به همراه داشته است و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی و دیگران در کاخ سفید را مقابل مقام‌های وزارت خارجه قرار داده است که موافق نگه داشتن همه موارد جریمه هستند. 

مخالفان در کنگره، از جمله «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس و سناتور «تام کاتن» از آرکانزاس، از دولت خواسته‌اند تا تمام معافیت‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران را لغو کند.

وزارت خارجه آمریکا با تکرار برخی یاوه‌گویی‌ها در بیانیه‌‌ای اعلام کرد: «مایک پمپئو در چارچوب سیاست دولت مبنی بر فشار حداکثری بی‌سابقه بر ایران برای ممانعت از تمامی اقدامات مخرب این کشور، از روز چهارم ماه می محدودیت‌های موجود علیه برنامه هسته‌ای ایران را سخت‌تر می‌کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «هرگونه دخالت در انتقال اورانیوم غنی شده از ایران در برابر اورانیوم طبیعی در معرض تحریم قرار خواهد گرفت.»

دولت‌های اروپایی شامل انگلیس،‌ فرانسه و آلمان از کاخ سفید درخواست کرده‌اند که تمامی معافیت‌ها در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران را لغو نکند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز