خبرگزاری کار ایران

حمایت مردم آبیک از پیغمبرکوه در همایش پیاده روی

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۳۹۹

هزاران نفر از مردم شهرستان آبیک با شرکت در همایش پیاده‌روی خانواده، حمایت و دفاع خود را از پیغمبرکوه ضربان قلب آبیک و داشتن هوای پاک اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هزاران نفر از مردم شهرستان آبیک با شرکت در همایش پیاده‌روی خانواده، حمایت و دفاع  تمام قد و جانانه خود را از پیغمبرکوه ضربان قلب آبیک، حفاظت از محیط زیست و داشتن هوای پاک و سالم اعلام کردند.

مردم با تجمع در میدان مادر شهر آبیک، مسیر حدود چهار کیلومتری به سمت دامنه پیغمبرکوه نماد و بام آبیک و تنها تنفسگاه این شهر را طی کردند تا به همگان اعلام کنند که دوستدار پیغمبرکوه و طبیعت بوده و باید از محیط زیست حفاظت شود تا هوای پاک وارد ریه‌های آنان شود.

مردم با حضور در دامنه پیغمبرکوه با در دست داشتن پلاکاردهایی و نوشته‌هایی همچون «اگر خانه را با قطع درختان می‌سازیم تعجب ندارد!کارخانه را با کنده کوه می‌سازیم»، «صدای پیغمبرکوه را متحولان می‌شوند نه متفکران»، «خاک سیمان و بوی گاوداری و آب بد کم بود؛ کندن کوه و گشتن گنج و رنج پیغمبرکوه» و «کوه کوهِ موهبته پیغمبرکوه یه نعمته» دفاع و حمایت جانانه خود را از بام و ضربان قلب آبیک  یعنی پیغمبرکوه اعلام کردند.

حضور در طبیعت و کوه نباید متوقف شود

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌میرامینی امام جمعه شهر آبیک در این همایش اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) اهل کوهنوردی بود و به غار حرا می‌رفت و آثار وجودی خدا را در طبیعت مشاهده می‌کرد.

وی افزود: امروز خانواده‌ها نشاط را در رسانه، تلویزیون و فضای مجازی دریافت می‌کنند در حالی که نشاط واقعی را باید در دل طبیعت جستجو کرد و آرامش را باید در دل همین طبیعت تجربه کرد.

امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: کسانی که زیاد به تماشای تلویزیون می‌پردازند، از نظر ذهنی و شخصیتی آرام آرام منزوی می‌شوند و به سمت درون‌گرایی می‌روند که باید به دل طبیعت زد.

حسینی‌میرامینی اضافه کرد: از مردم درخواست می‌شود هفته‌ای یک بار به دل کوه و طبیعت بروند و نشاط پایدار و ماندگار در وجود خود ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضور در دل طبیعت و پیغمبرکوه نباید متوقف شود چرا که بالاترین تفریح و سرگرمی در دل طبیعت و کوه نهفته است و نشستن در کنار چشمه‌ها، باطراوت و لذت‌بخش است.

امام جمعه شهر آبیک تصریح کرد: مردم با حضور در دل طبیعت  بکر و کوه می‌توانند با حیوانات و گیاهان این منطقه آشنا شده و از این نعمت خدادای به نحو احسن استفاده و از آن حفاظت و صیانت کنند تا طبیعت باقی بماند.

حسینی‌میرامینی افزود: امروز نباید پایان حرکت در دل طبیعت و کوه باشد بلکه لازم است مردم مسیر این طبیعت را یاد بگیرند و به همراه خانواده جمعه‌ها در دل این طبیعت زیبا و ارزشمند حضور یابند و لذت ببرند.

پیغمبرکوه منطقه مممنوعه معدن اعلام شود

این در حالی است که قشرهای مختلف مردم شهرستان آبیک و دوستداران طبیعت، محیط زیست و کوهنوردان خواستار اعلام پیغمبرکوه به عنوان منطقه ممنوعه معدن، لغو مجوز معدن 181 هکتاری و حفظ سیستم پیغمبرکوه از سوی مسئولان ارشد استان قزوین هستند که باید منتظر ماند و دید در شورای عالی معادن استان قزوین چه تصمیمی برای این خواسته به حق مردم که از همه طرف در محاصره انواع آلاینده‌ها قرار دارند، أخذ می‌شود.

در این همایش، به قید قرعه به شرکت‌کنندگان در همایش پیاده‌روی خانواده دوچرخه، کارت هدیه و جوایز دیگری اهدا شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز