خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری اینترنتی با دسترسی به پیام رسان واتس‌آپ

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۱۱۸

مرد جوان با هک کردن برنامه واتس اپ طعمه اش اقدام به کلاهبرداری 15 میلیون تومانی کرد.

به گزارش ایلنا،‌ سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: فروردین ماه سال جاری مرد 41 ساله ای با حضور در اداره پلیس ادعا کرد پیام رسان اجتماعی  واتس اپش از سوی یک نفر هک شده است.

وی افزود: ماموران در تحقیقات ابتدایی پی بردند متهم پس از هک کردن واتس اپ مرد جوان با ارسال پیامی به دوستان و آشنایان وی عنوان کرده که نیاز به پول دارد و با دادن شماره کارت از آنها خواسته تا پول به حسابشان واریز کنند.

رییس پلیس فتا ادامه داد: در ادامه مشخص شد تعدادی از آشنایان مرد جوان اقدام به واریز پول کردند و متهم اقدام به کلاهبرداری 15 میلیون تومانی کرده است.

وی عنوان کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و پلیسی ،هکر جوان که بهنام است را در استان خوزستان شناسایی کردند.

سرهنگ کاظمی گفت: بدین ترتیب ماموران در عملیات پلیسی موفق به دستگیری بهنام شدند که متهم ابتدا ادعا کرد کارت بانکی برای یکی از دوستانش است و از واریز پول میلیونی اطلاعی ندارد اما در ادامه تحقیقات متهم وقتی در بازجویی‌هایی به تناقض‌گویی پرداخت به ناچار لب به سخن باز کرد.

رییس پلیس فتا ادامه داد: متهم در اعترافاتش عنوان کرد که برای در آمدزایی اقدام به هک کردن واتس اپ طعمه اش کرده و با ارسال پیامی برای دوستان طعمه‌اش اقدام به کلاهبرداری 15 میلیون تومانی کرده است.

توصیه پلیسی

سرهنگ تورج کاظمی در پایان به شهروندان گفت: در این گونه موارد و هنگام انتقال وجه به حساب دوستان و آشنایان در صورت عدم تطابق هویت مالک حساب ، قبل از واریز هرگونه وجه با شخص مورد نظر تماس تلفنی حاصل کرده و پس از صحت یا سقم اطلاعات دارنده کارت اقدام بعدی انجام پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز