خبرگزاری کار ایران

هشدار رئیس پلیس فتا درباره پول‌های مجازی

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۳۹۰

رئیس پلیس فتای ناجا با بیان اینکه ۸۱۰ میلیون دلار از پول مجازی گرام به کاربران روسی و برخی ایرانی‌ها فروخته شده، گفت: ارائه پول‌های مجازی توسط اشخاص حقیقی یا دیگر کشورها در ایران ممنوع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سیدکمال هادیانفر در حاشیه ششمین نشست روسای پلیس‌های سایبری آسیا و اروپا درباره پولگرام که توسط پاول دوروف در تلگرام عرضه می‌شود، گفت: یکی از نگرانی‌های کشور بحث گرام یا پول دیجیتالی است که آقای دوروف تولید کرده بود. ۱.۲ میلیارد دلار تولید این پول گرام بود که تقریبا حدود ۸۱۰ میلیون دلار به ۸۱ نفر که اغلب روس هستند فروخته شده است البته اطلاعات برخی از خریداران این پول نیز نامعلوم است و گفته می‌شود برخی ایرانی‌ها نیز این پول دیجیتال را تهیه کرده‌اند.

وی ادامه داد: کسانی که تولیدکننده پول مجازی هستند بیت و بایت رمپ شده را با پولی مثل دلار تبادل می‌کنند و این آسیب جدی‌ای برای کشورها دارد. پول‌هایی مانند بیت‌کوین یا گرام هیچ عقبه و پشتیبانی ندارند و هیچ سازمانی پاسخگوی آنها نیست. لذا اگر پول‌هایی مانند گرام و امثال آن در کشورهایی مانند کشور ما توزیع و در اختیار کاربران قرار گیرد، کاربران ریال خود را تبدیل به دلار کرده و با دلار بیت و بایت رمپ شده تهیه کنند در صورتی که آقای دوروف فردا روزی در دسترس نباشد و تلگرام را مسدود کند حجم زیادی از مردم می‌مانند که سرمایه‌هایشان بر باد رفته است.

رئیس پلیس فتای ناجا با بیان اینکه در صورت در دسترس نبودن آقای دوروف سرمایه‌های میلیاردی مردم از بین رفته و به جای آن تعدادی عدد و رقم دریافت کرده‌اند که در کشور کاربردی ندارند، تصریح کرد‌: جذابیتی که در پول مجازی وجود دارد باعث شده تا برخی اشخاص شخصا نسبت به تولید پول مجازی اقدام کنند و از این طریق پول مردم را جذب کرده و از طریق فضای مجازی این معاملات را انجام دهند. در حالی که بانک مرکزی تاکید می‌کند تنها کسی که می‌تواند پول مجازی در کشور ما تولید کند بانک‌ها در حمایت بانک مرکزی هستند چراکه این بانک‌ها عقبه داشته و می‌توانند پاسخگوی مردم باشند.

سردار هادیانفر تاکید کرد: هیچ شخص حقیقی و نه هیچ کشور خارجی مجاز به جاری و ساری کردن پول مجازی در کشور نیست و این اقدام ممنوع است. خط و مشی دولت نیز در خصوص پول‌های مجازی کاملا روشن و شفاف است.

وی ادامه داد: پول مجازی‌ای که توسط بانک‌ها تولید و برای معامله در فضای مجازی در اختیار مردم قرار می‌گیرد عقبه مشخصی دارد و مردم هر لحظه که بخواهند می‌توانند پول خود را دریافت کنند نه اینکه مانند تلگرام هیچ دسترسی‌ای برای دریافت پول خود نداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز