خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران:

۴۰ هزار نفر در کشور گرفتار بیماری التهاب روده هستند

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۱۹۴

رئیس کنگره کشوری بیماری‌های التهاب روده، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، حدود ۴۰ هزار نفر در کشور دچار بیماری‌های التهاب روده هستند.

به گزارش ایلنا، دکتر رضا ملک زاده، رئیس کنگره دو روزه بیماری‌های التهاب روده، با بیان این مطلب افزود: افرادی که در طولانی مدت دچار اسهال خونی هستند، می‌توانند مبتلا به بیماری‌های التهاب روده باشند.

وی با اشاره به اینکه این بیماری‌ها در ایران خیلی نادر بود، ادامه داد: تا ۳۰ سال پیش خبری از بیماری‌های التهابی روده در کشور نبود، اما در سال‌های اخیر شیوع پیدا کرده و تخمین زده می‌شود بیش از ۴۰ هزار نفر در کشور دچار بیماری‌های التهابی روده باشند.

رئیس انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران، تاکید کرد: اگر این بیماری‌ها درست تشخیص داده نشود و به درستی درمان نشود، می‌تواند سلامت فرد مبتلا را تهدید کند.

ملک زاده در عین حال افزود: با وجود مادام العمر بودن این بیماری‌ها، می‌توان آنها را کنترل و درمان کرد.

معاون وزیر بهداشت، با اشاره به گران بودن درمان بیماری‌های التهابی روده، گفت: نکته قابل تأمل در مسیر درمان این بیماران در کشور، این است که تقریباً تمام داروهای مورد نیاز این بیماری در داخل تولید و تا حدود زیادی تحت پوشش بیمه‌ها قرار دارد.

وی افزود: می‌توان ادعا کرد که ارزان‌ترین درمان بیماری‌های التهابی روده در ایران وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز