خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های کردستان مطرح کرد:

توجه به خدمات بهداشتی و درمانی بهینه به مددجویان زندان‌های کردستان

کد خبر : ۶۸۹۸۴۲

مدیرکل زندان‌های کردستان توجه به توسعه فعالیت ها و برنامه های بهداشتی و درمانی زندانیان را از حقوق شهروندی آنان دانست و گفت: زندانیان به عنوان عضوی از یک جامعه، نیازمند آموزش، ورزش، بهداشت، درمان و ... هستند.

به گزارش ایلنا، اسحاق ابراهیمی، توجه به بهداشت و درمان را یکی از ضرورت‌های مهم در مراکز اصلاحی و تربیتی دانست و در این باره گفت: خوشبختانه در تمامی زندان‌های استان واحد بهداری و بهداشت و درمان فعال است  وخدمات بهداشتی و درمانی متنوع نیز به مددجویان ارائه می‌شود.

ابراهیمی اضافه کرد: در این راستا 10 پزشک عمومی،12 پزشک متخصص، 38 پرستار و 6 کارشناس بهداشت مشغول  ارائه خدمات درمانی به مددجویان زندان‌های استان هستند تا در صورت نیازِ مددجویان به هرگونه خدمات پزشکی و درمانی، خدماتی از این دست  توسط کادر پزشکی و پیراپزشکی مستقر در زندان به مددجویان ارائه شود تا درصورتی‌که به تشخیص پزشک زندان ادامه روند درمان نیازمند تجهیزات و امکانات بیشتری باشد، سریعا و پس از دریافت مجوزهای قضائی ادامه روند درمان در بیمارستان ها و مراکز درمانی خارج از زندان صورت می پذیرد.

 وی توجه به امر پیشگیری از بروز بیماری‌ها را ضروری دانست و گفت: در 6 ماهه اول سال جاری بیش از 160  مورد مشاوره با موضوع پیشگیری از جمله پیشگیری از اعتیاد، بیماری‌های رفتاری و ... به مددجویان و خانواده‌های آنان با آموزش‌های مستمر به کارکنان و زندانیان و بالا بردن سطح دانش و مهارت آنها از شیوع و اپیدمی بیماری‌ها صورت گرفته است.

ابراهیمی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای  حوزه بهداشت و درمان در زندان‌های استان را کنترل و درمان هپاتیت C دانست و در این باره گفت: در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‌های رفتاری و با توجه به ورود داروی‌های درمان هپاتیت C به کشور ، از سال 1395 تست های اولی تشخیص هپاتیت C از زندانیان شناسایی شده صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به هزینه های بسیار بالای ادامه اجرای طرح، پس از رایزنی با شبکه هپاتیت ایران و تعامل بسیار خوب این مرکز و تایید نهایی بیماری، با تعامل بسیار خوب بیمه سلامت ایرانیان و شرکت داروسازی سبحان، داروی بیماران تهیه و با نظارت کامل تیم درمانی طی مدت زمان 84 روز در اختیار مبتلایان به هپاتیت C قرار گرفته است.

مدیرکل زندانهای کردستان در پایان سخنان خود اظهار کرد: با توجه به اینکه در سطح کشور تنها زندان‌های استان موفق به اجرای طرح شناسایی و درمان بیماران مبتلا به هپاتیت C شده‌اند لذا امیدواریم مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه درمان در استان، ما را در ادامه اجرای این طرح که سلامت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت یاری دهند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز