خبرگزاری کار ایران

آخرین بازمانده هنر خیمه‌شب‌بازی سنتی ایران درگذشت/ اعلام زمان تشییع

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۶۸۴

مرتضی خمسه‌ای تنها بازمانده هنر خیمه شب بازی سنتی ایران درگذشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی خمسه‌ای از هنرمندان پیشکسوت خیمه‌ شب بازی سنتی، شب گذشته (۲۶ فروردین‌) بر اثر کهولت سن دارفانی را وداع گفت.

مرتضی خمسه‌ای، فرزند احمد خمسه‌ای و برادر زنده‌یاد رضا خمسه‌ای از پیشکسوتان عروسک‌سازی و عروسک‌گردانی سنتی ایرانی است که از ۴ سالگی نزد پدر که یکی از بزرگ‌ترین خیمه‌شب‌بازان تاریخ ایران بود، این هنر را آموخت. بعد از درگذشت رضا خمسه‌ای در سال ۹۲، برادرش (مرتضی خمسه‌ای) تنها بازمانده این شیوه نمایش ایرانی از خانواده‌ی خمسه‌ای است که با وجود بیماری و سختی‌های کار به این راه ادامه داده بود. که در طول ماه‌های اخیر با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد و در نهایت شب گذشته (۲۶ فروردین‌) بر اثر کهولت سن دارفانی را وداع گفت.

مراسم تشییع این هنرمند، فردا ساعت ۱۰ صبح از مقابل منزل او به سمت قطعه آرامستان بهشت رضوان شهریار انجام می‌شود و مراسم یادبود هم روز جمعه ۳۰ فروردین از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در خیابان شهریار، روستای رزنان پایین مسجد ولیعصر برگزار خواهد شد.

خبرگزاری ایلنا، درگذشت مرتضی خمسه‌ای را به خانواده این هنرمند پیشکسوت و جامعه هنرهای نمایشی ایران تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز