خبرگزاری کار ایران

حسینی در تذکر شفاهی مطرح کرد؛

انتقاد از حذف تبصره مربوط به سهم زنان در لیست‌های انتخاباتی

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۲۰۹

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تصمیم کمیسیون شوراها در بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس مبنی بر حذف تبصره مربوط به سهم زنان در لیست‌های انتخاباتی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، فاطمه حسینی در جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین‌نامه‌ای گفت: در آخرین جلسه علنی در سال ۹۷ در حین بررسی تبصره (۵) ماده (۵) که به احزاب تکلیف می‌کند در فهرست خود در سراسر کشور سهم یک ششمی به زنان کاندیدا اختصاص دهند، بحث و مقرر شد ابهام این موضوع از حیث چگونگی اجرای آن رفع شود.

نماینده مردم تهران افزود: این ابهام با موافقت نمایندگان در جلسه آن روز به کمیسیون تخصصی ارجاع شد ولی کمیسیون اقدام به حذف این تبصره از ماده (۵) کرده است.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اهمیت این مسئله و تلاش فراوانی که برای تصویب آن انجام شد، پیشنهاد می‌دهیم روی همان متن و مصوبه کمیسیون، رفع ابهام شود.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر وی گفت: اگر پیشنهادی دارید در زمان بررسی این موضوع آن را مطرح کنید و منعی ندارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز