خبرگزاری کار ایران

پسندیده در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

خروج ذخایر آبی تالاب الله‌آباد از زهکش پایین‌دست/ تعیین حق‌آبه‌های زیست محیطی برای تالاب

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۱۹۶

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت: وجود زهکش در پایین دست دشت الله‌آباد موجب شده بخش اعظمی از جریانات آب‌های سطحی و سفره‌های زیرزمینی ازمحدوده تالاب خارج شود.

حسن پسندیده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: وجود زهکش در پایین دست دشت الله‌آباد موجب شده بخش اعظمی از جریانات آب‌های سطحی و سفره‌های زیرزمینی ازمحدوده تالاب خارج شود.

وی افزود: وجود زهکش که در سال‌های گذشته توسط جهاد کشاورزی احداث شده سبب شده از نظر ذخایر آب‌های زیرزمینی دشت الله‌آباد با مشکل مواجه شده و میزان آب این دشت کاهش یابد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین ادامه داد: با کاهش میزان آب دشت الله‌آباد زمینه برای بیابان‌زایی و انتشار گرد و غبار فراهم شده بود. پسندیده اضافه کرد: به موضوع حفظ ذخایر آب دشت االله‌آباد و زهکش موجود در این دشت باید به طور جدی پرداخته شود و تصمیم‌گیری قاطع و  لازم برای جلوگیری از خروج ذخایر آب از این دشت أخذ و تدابیر لازم اندیشیده شود.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین در پاسخ به این سوال که امسال در خصوص أخذ حق‌آبه‌های زیست محیطی چه برنامه‌ای دارید، توضیح داد: مطالعات این موضوع انجام شده و با مشارکت شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین مقرر شده از محل آب‌های سطحی موجود در استان حق‌آبه‌های زیست محیطی تعیین شود و نیاز تالاب الله‌آباد تامین شود.

پسندیده افزود: با استمرار جریانات آب‌های سطحی در دشت الله‌آباد استان قزوین که در شهرستان آبیک و بوئین‌زهرا واقع شده است می‌توانیم تالاب این دشت را احیا و حفاظت کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز