خبرگزاری کار ایران

در یک تجمع مطرح شد؛

اعتراض بی‌پایان عوامل هزارپایان/ دستمزد ما صدقه نیست

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۶۷۹

صبح امروز برخی از عوامل سریال «افسانه هزار پایان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی شهاب عباسی مقابل مسجد بلال سازمان صداوسیما تجمع کرده و خواستار پرداخت دستمزد‌های خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز برخی از عوامل سریال «افسانه هزار پایان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی شهاب عباسی در جلوی مسجد بلال سازمان صداوسیما تجمع کرده و خواستار پرداخت دستمزد‌های خود شدند.

چندی پیش مرتضی میرباقری (معاون سیما) در آخرین نشست خبری سال ۱۳۹۷ خود که در خصوص برنامه‌های نوروز ۱۳۹۸ برگزار کرده بود، در پاسخ به این پرسش که تکلیف تهیه‌کنندگان مجموعه‌هایی همچون افسانه هزارپایان که از سیما فیلم بودجه‌ای دریافت کرده اما به عوامل خود هنوز بدهی دارند، چه می‌شود، گفته بود: در سال جاری اتفاق ناگواری در یکی دو سریال صورت پذیرفت. یعنی اعتبارات پروژه بر اساس بودجه مصوب در اختیار تهیه‌کننده قرار گرفته اما او دستمزد برخی از عوامل که تعدادشان هم زیاد بوده را به آنها نداده است. بر همین اساس منبعی را فراهم کردیم که حق و حقوق این افراد مجددا از طریق سیما فیلم و به طور مستقیم پرداخت شود. اجتماعاتی که در سیما فیلم انجام شده بود نیز با همین دلیل بوده است. با این وجود عوامل سریال افسانه هزار پایان صبح امروز اظهار داشتند؛ چهارمین مرتبه‌ای است که برای دریافت طلب‌های خود تجمع برپا می‌کنند با این‌حال موفق به دریافت حقوق خود نشده‌اند.

این افراد که از بازیگران تا عوامل پشت صحنه مجموعه در میان آنها بود، به این موضوع اشاره داشتند که بسیاری از عوامل این سریال هنوز هیچ مبلغی دریافت نکرده و تعدادی هم که با آنها تسویه شده، در واقع تمام طلب خود را دریافت نکرده بلکه تطمیع شده‌اند.

اعتراض بی‌پایان عوامل هزارپایان/ دستمزد ما صدقه نیست

به دنبال مراجعه چندباره عوامل مجموعه هزار پایان به سیما فیلم و وعده مرتضی میرباقری مبنی بر پرداخت طلب عوامل این مجموعه، سال گذشته مهران مهام به عنوان جانشین تهیه‌کننده در این پروژه انتخاب شد تا طلب عوامل را پرداخت کند با این وجود از قرار معلوم هنوز با عوامل این سریال تسویه نشده است.

حاضران در تجمع امروز اظهار داشتند؛ بعد از صحبت‌های معاون سیما، در روزهای پایانی سال گذشته با آنها تماس گرفته شده و قرار گذاشتند تا طلبشان را پرداخت کنند. اما در ملاقات حضوری هیچ کدام موفق به دریافت کامل دستمزد خود نشده بلکه به آنها گفته شد که باید مبلغ کمتری از دستمزد خود را بگیرند و رسید کل مطالبات را بدهند. در این میان؛ آنها که طلب‌ بیشتری داشتند زیر بار چنین شیوه پرداختی نرفتند اما تعدادی بهب دلیل مشکلات معیشتی راضی به دریافت مبلغ ناچیزی از دستمزد خود شدند.

حاضران در تجمع هدف از اقدام خود را پشتیبانی سیما فیلم از عوامل سریال به منظور دستیابی آنها به حقوق حقه خود عنوادن کرده و اظهار داشتند: آیا قرار است حقوق ما به حالت صدقه و نصفه و نیمه پرداخت شود یا اینکه تهیه‌کننده دوم اقدام خودسرانه‌ای را انجام داده است؟ در حال حاضر ما  خود را نگرفته‌ایم و از سازمان توقع احقاق حقوق از دست رفته خود را داریم.

اعتراض بی‌پایان عوامل هزارپایان/ دستمزد ما صدقه نیست

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز