خبرگزاری کار ایران

به دلیل گرانی‌ها، یک میلیون نفر به جمعیت حاشیه‌نشینان کشور افزوده شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۵۲۳

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در سال ۹۷ با توجه به گرانی‌ها یک میلیون نفر به جمعیت حاشیه‌نشینان کشور افزوده شد.

به گزارش ایلنا، «علی کرد» با یادآوری وجود ۱۳ میلیون حاشیه نشین در کشور، ادامه داد: دولت توفیق چندانی در مدیریت و کنترل معضل حاشیه نشینی در سال ۹۷ نداشته است؛ به گونه‌ای که در سال ۹۷ با توجه به گرانی‌ها و افزایش قیمت مسکن شاهد افزایش یک میلیونی جمعیت حاشیه نشینان هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیحات خود به خانه ملت، افزود: البته در حال حاضر با توجه به آبگیری قنات‌ها و پرآب شدن رودخانه ها ممکن است مهاجرت‌ها معکوس شود.

سکونتگاه های غیررسمی از امکانات بهداشتی، آموزشی و رفاهی مناسب برخوردار نیستند و انواع آسیب های اجتماعی و فرهنگی مردم این مناطق را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه مجلس با تصویب مصوبات مناسب در تلاش برای تامین امکانات در مناطق روستایی و عشایری برای جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی است، افزود: متاسفانه به دلیل عدم زیرساخت های مناسب در روستاها و شهرهای مرزی و محروم شاهد افزایش مهاجرت ها به کلانشهرها و روی آوردن آنها به حاشیه نشینی هستیم که در این رابطه نیاز است مجلس و دولت با تامین زیرساخت ها ماندگاری مردم در روستایی و مناطق محروم را افزایش دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت و وزارت کشور باید مصوباتی را برای بهبود شرایط زندگی در روستاها و شهرهای محروم داشته باشد؛ اعتباراتی به حاشیه نشین استان سیستان و بلوچستان مانند زاهدان که بیشترین جمعیت حاشیه نشین را دارا است و خاش و چابهار تزریق شده که انتظار می رود این بودجه در زمینه ساخت وساز فضای آموزشی، مخابرات، بهداشتی و کارگاه های تولیدی هزینه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز