خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور :

با تمام امکانات در کنار استاندار خراسان رضوی هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۷۴۲

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: دغدغه اقتصادی رزم حسینی را دیدم برای همین در کنار او خواهیم بود تا خراسان رضوی هم مثل کرمان در کشور الگو شود.

به گزارش ایلنا از مشهد؛ محمد امید که مهمان ویژه بیست و یکمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان بود، حضور رزم حسینی را در استان خراسان رضوی یک فرصت ویژه و استثنایی برای استان دانست و گفت: با توجه به پتانسیل های استان معتقدم فصل شکوفایی و بازیابی استعدادها با سرعت بیشتری شروع و ادامه پیدا خواهد کرد.

محمد امید ضمن بیان این که از دغدغه اقتصادی رزم حسینی خبر دارم، افزود: الگوی اقتصاد مقاومتی را رزم حسینی در قلعه گنج تجربه کرده اند و امروز همه کشور بر اساس این تجربه حرکت می کند. دیروز در وزارت کشور نزدیک 31 فرماندار بودند که می خواستند الگوی قلعه گنج که مبدع آن آقای رزم حسینی بودند را اجرا کنند.

وی ادامه داد: با تجربات بسیار خوبی که رزم حسینی دارد قطعا اگر همه دستگاه ها و بخش ها با وی همکاری کنند اتفاقات بسیار خوبی برای استان خواهد افتاد لذا با تمام امکانات خود در کنار رزم حسینی خواهیم بود تا ایده های مربوطه اجرایی شود. امیدواریم همانطورکه کرمان برای کشور الگو شد، خراسان رضوی هم الگو شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور اضافه کرد: همانطور که استاندارمحترم گفتند در روستاهای ما اتفاقات خوبی افتاده است اما باید دقت شود که اگر توسعه ای اتفاق می افتد از جنس توسعه متوازن باشد و همه بخش ها از جمله اشتغال را در بر بگیرد.

وی با اشاره به بدون تغییر ماندن جمعیت روستایی کشور بیان کرد: این که آمار روستائیان ما اضافه نشده به این معنی است که چون شغلی ایجاد نشده  آن ها مجبور شده اند برای تامین معاش خود به شهرها مهاجرت کنند بر این اساس باید گفت ظرفیت سازی جدید شغلی در روستاها نداشتیم.

امید در همین راستا با اشاره به آمار میزان تملک اراضی توسط روستائیان  خبر داد: 75 درصد روستائیان کشور دارای اراضی زیر یک و نیم هکتار هستند که فعالیت و کار بر روی این زمین نهایتا همان خانواده را جواب خواهد داد ولی اگر در این حوزه بهره وری انجام می شد می توانستیم قدم های خوبی برای اشتغال زایی برداریم .

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در همین راستا خطاب به حاضرین در جلسه گفت: در کرمان دیدم آقای رزم  حسینی کارهای بسیار بزرگی در عرصه گل خانه ها و مسایل بهره وری کشاورزی انجام داده اند.

وی با اشاره به حاشیه نشینی در مشهد افزود: باید توجه داشته باشیم که مسئله حاشیه‌نشینی در مشهد بیشتر از سایر نقاط کشور بوده و مهاجرتی که اتفاق افتاده ناشی از عدم وجود شغل است لذا اگر بتوانیم اشتغال روستائیان را به خوبی عملی کنیم شاهد مهاجرت معکوس در استان خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: اینجا این نوید را می دهم که آمارهای اولیه  ما  نشان می دهد مهاجرت معکوس در کشور در حال اتفاق افتادن است و شرایط ما در روستاها روز به روز  در حال بهتر شدن است در همین راستا باید اعلام کنم 2 هزار مرکز بوم گردی روستائی یا راه افتاده اند یا در حال راه اندازی هستند که آثار خوبی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز