خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در سفر به استان لرستان:

برای تامین برق و آب آشامیدنی سالم مشکل جدی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۶۳۹

وزیر نیرو گفت: بر اثر وقوع سیل حدود یک سوم روستاهای استان با قطعی آب مواجه شد و موجب سرفرازی است که همکاران وزارت نیرو در استان در بخش برق و آب شهری و روستایی با همکاری استان‌های معین توانستند به سرعت مشکل را برطرف کنند.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "رضا اردکانیان"، وزیر نیرو در حاشیه سفر به استان لرستان و بازدید از مناطق سیل‌زده به خبرنگاران گفت: در بخش برق حدود ۲۴۰۰ روستا در سطح کشور متاثر از سیل قرار گرفته و با مشکل مواجه شد که ۳۰ درصد آن مربوط به روستاهای استان لرستان است.

وی افزود: این میزان خسارت به روستاهای استان لرستان از مجموع ۲۳ استانی که در بخش برق از سیل آسیب دیدند، حاکی از شدت حادثه است.

وزیر نیرو با بیان اینکه خوشبختانه اکنون وضعیت به‌گونه ای است که در تامین آب آشامیدنی سالم و برق مشکل جدی نداریم، ادامه داد: امیدوار هستیم در سایر عرصه‌های مرتبط با وظایف دولت، همانگونه که آقای رئیس جمهور قول دادند هر چه زودتر مشکل هموطنان سیل‌زده به‌ویژه وضعیت مسکن دائم آنان هم برطرف شود.

اردکانیان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که سیل دارای برکات و صدمات است، گفت: لازم است از برکات سیل بهره‌مند شده و سعی کنیم صدمات آن را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به تسریع در انجام اقدامات و خدمات رسانی پس از وقوع سیل به عنوان برکات این حادثه گفت: در سه چهار روز گذشته از نزدیک مسئله روستاهای مربوط به مخزن سد سیمره را دنبال کرده‌ام و شاهد بودم که استانداران لرستان و ایلام و نمایندگان مجلس، هر‌گونه همکاری را داشته‌اند.

وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد که تدارک و پرداخت منابع مالی مورد نیاز برای تملک روستاییان ظرف سه ماه آینده مطابق تعهد دولت صورت گرفته تا مشکلات در این زمینه حل شده و دغدغه این عزیزان برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز