خبرگزاری کار ایران

فرماندار پلدختر خبرداد:

برآورد اولیه خسارت ۵۰۰ میلیاردی سیل در پلدختر

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۱۰۷

فرماندار پلدختر از برآورد اولیه خسارت ۵۰۰ میلیاردی سیل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، نعمت الله دستیاری گفت: در پی بارندگی‌های شدید در شهرستان پلدختر میزان این بارندگی‌ها  به ۱۴۰ میلی متر رسید و همچنین طغیان رودخانه کشکان که طی ۱۰۰ سال گذشته بی سابقه بوده است خسارت های بسیار عمده ای به زیر ساخت های این شهرستان وارد کرد.

وی افزود: در بخش کشاورزی و زیر ساخت های جاده‌های شهری و روستایی و محورهای مواصلاتی بین پلدختر-خرم آباد، پلدختر-اندیمشک و زیرساخت های آب، برق و گاز که طبق برآورد اولیه این خسارات حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

فرماندار پلدختر عنوان کرد: جمع بندی این خسارت ها توسط اکیپ هایی در حال برآورد بوده و در اولین فرصت کارشناسان حوزه های مختلف جهت جمع بندی‌نهایی خسارت ها به روستاهای مختلف اعزام خواهند شد.

دستیاری ادامه داد: با توجه به دستورالعمل جدیدی که دولت به فرمانداری‌ها ابلاغ کرده در خصوص تسهیلات بلاعوض، کم سود و بلند مدت در سطح شهرستان در تمامی حوزه ها جهت خسارت های سیل اقدام خواهد شد.

وی در ادامه به مشکل آب گرفتگی در ۲ منطقه ضلع غربی شهرستان پلدختر در پی بارندگی های اخیر اشاره کرد و افزود: متاسفانه به دلیل طغیان آب رودخانه در این مناطق حاشیه آنها باتلاقی شد و با وجود استفاده از یک سد خاکی برای ممانعت از ورود آب به منازل مردم به دلیل باتلاقی بودن نیروهای امدادی نتوانستند از ورود این آبها جلوگیری کنند.

فرماندار پلدختر در پایان گفت: مردم این منطقه هرچه سریعتر باید منازل خود را ترک کرده و به مناطق امن منتقل شوند تا شرایط به حالت عادی بازگردد که بتوانیم توسط عوامل امدادی یک دیوار حائل خاکی جهت مقابله با سیل احداث کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز