خبرگزاری کار ایران

واکنش سخنگوی وزارت خارجه عراق به تصمیم ضدایرانی آمریکا:

با ائتلاف‌­های سیاسی علیه کشورهای همسایه همراه نمی‌­شویم

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۱۳۹

سخنگوی وزارت خارجه عراق در واکنش به اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران گفت که منطقه به تصمیم‌هایی نیاز دارد که در تقویت ثبات آن سهیم باشد و تصمیم اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این چارچوب نمی‌­گنجد.

به گزارش ایلنا، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و تروریستی خواندن این نهاد را تصمیم نامناسبی توصیف و تأکید کرد که منطقه به ثبات نیاز دارد.

وی در ادامه توضیح داد که منطقه به اتخاذ تصمیم‌­هایی نیاز دارد که در تقویت ثبات آن سهیم باشد و تصمیم مذکور در این راستا قرار نمی­‌گیرد.

الصحاف با تأکید بر مخالفت صریح عراق برای اینکه کانون و گذرگاه آسیب به همسایگانش باشد، توضیح داد: «عراق همواره موضع ثابتی در این زمینه اتخاذ کرده و هرگز اجازه نخواهد داد که خاک این کشور برای آسب رساندن به همسایگان مورد استفاده قرار گیرد».

وی تصریح کرد: «ما با ائتلاف‌­های سیاسی علیه کشورهای همسایه همراه نمی‌­شویم و با هر تلاشی که بر امنیت منطقه بازتاب مثبت داشته باشد،  همکاری خواهیم کرد».  

سخنگوی وزارت خارجه عراق با اشاره به پیروز تاریخی این کشور در جنگ علیه گروه­‌های تروریستی تأکید کرد که تروریسم در عراق شکست خورده و نابودی آن در منطقه مستلزم تلاش تمام طرف‌­های حاضر است.

وی در پایان از مواضع کشورهای دوست و خواهان صلح در حمایت از عراق در جنگ علیه تروریسم قدردانی و تأکید کرد که این جنگ هزینه فراوانی به کشور تحمیل کرد ولی از مواضع دوستان کاملا قدردانی می‌­کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز