خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران دراجتماع بزرگ بسیجیان اصفهان:

تبدیل ایران به عنصر مهم حل بحران‌های منطقه‌ای و جهانی

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۰۴۷

امروز ایران به تکیه گاه امنیت منطقه و محل رفت و آمدهای دیپلماتیک و عنصر مهمی در حل بحران‌های منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است. دامنه نفوذ ایران به کشورهای منطقه، شرق مدیترانه و شمال آفریقا رسیده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ با اشاره به اینکه فساد و فحشا، رهاورد تسلط شیطان بر جامعه است، تأکید کرد: بسیجیان آمران و ناهیانی مهربان برای ترویج معروفات و از بین بردن منکرات در جامعه هستند تا فرهنگ ابتذال غرب، جایگزین ارزش‌های الهی نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سردار حسین سلامی در اجتماع بزرگ بسیجان شهر اصفهان که همزمان با سالروز تشکیل بسیج، با حضور بسیجیان گردان‌های بیت المقدس، امام علی(ع)، امام حسین(ع)، عاشورا و الزهرا(س) در میدان امام علی(ع) شهر اصفهان، برگزار شد با اشاره به اینکه بسیجیان، پیشگامان ایجاد امنیت و آرامش در جامعه هستند، افزود: در حوادثی از جمله سیل و زلزله و طوفان، بسیجیان بدون هیچ توقعی و فداکارانه جان خود را در طَبق اخلاص گذاشته و در کمک رسانی به مردم پیشگام هستند.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا تصویر روشن مردم از بسیج را دچار خدشه کند، گفت: بسیجیان همچون کوهی استوار، روحیه مقاومت و ایستادگی را در مردم ترویج می‌کنند. تلاش دشمن برای شکست ایران از طریق تحریم اقتصادی نه تنها اقتصاد کشور را فلج نکرد، بلکه موجب شکوفا شدن استعدادهای صنعتی و علمی کشور شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مسلمانان جهان با الهام از تفکر بسیج بیدار شده‌اند، یادآور شد: بسیجیان عراق به مقابله با گروهک تکفیری داعش که محصول نظام سلطه و جریان ارتجاع منطقه است برخاسته و به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند. در حال حاضر نیز سیاست نظام سلطه، شکستن حلقه مقاومت در منطقه است.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی و نیروهای بسیجی، شکست‌های عدیده‌ای را در سوریه به گروهک داعش وارد کرده است تأکید کرد: حزب الله لبنان، الگوی مجسم بسیج در لبنان است که در جنگ ۳۳ روزه بزرگ‌ترین شکست افسانه‌ای تاریخ را بر اسرائیل وارد کرد.

سلامی با اشاره به اینکه نفوذ تفکر بسیجی در مردم فلسطین، منجر به پیروزی در جنگ‌های ۲۲،۸ و ۵۱ روزه شد و اسرائیل را با بن بست رو به رو کرد، افزود: نفوذ روحیه بسیجی در مردم یمن، آن‌ها را علیه گروه‌های تندرو و انحرافی بسیج کرده است.

وی با اشاره به اینکه بسیجیان اصفهان در دوران دفاع مقدس نقش خیره کننده‌ای داشتند، گفت: عملیات فرماندهی کل قوا در دارخُوین، شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه، فتح بستان در عملیات طریق القدس، نقش تعیین کننده در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، عبور از هورالعظیم و هور الهویزه در عملیات‌های بدر و خیبر و حفظ جزایر مجنون از جمله این حماسه‌ها بود.

سلامی با اشاره به اینکه استراتژی دشمن در انزوای سیاسی ایران راه به جایی نبرد، تصریح کرد: امروز ایران به تکیه‌گاه امنیت منطقه و محل رفت و آمدهای دیپلماتیک و عنصر مهمی در حل بحران‌های منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه گزینه نظامی دشمن هم به راهبردی فرسوده و بی‌معنا تبدیل شده، افزود: مقامات آمریکایی کمتر از این راهبرد تکراری و نخ نما شده استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن تلاش کرد تا نظام جمهوری اسلامی را در درون مرزهای خود با مشکل مواجه کند، یادآور شد: امروز دامنه نفوذ ایران به کشورهای منطقه، شرق مدیترانه و شمال آفریقا رسیده است.

سلامی با اشاره به اینکه در اندیشه بسیج، همه قدرت‌های شیطانی فناپذیر هستند، گفت: بسیج توانسته روح مقاومت اسلامی را در همه بِلاد اسلامی گسترش دهد. پیروزی انقلاب اسلامی، نقطه آغاز چیره شدن بر تسلط یهود و نصارا بر سرنوشت مسلمانان جهان بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری بعد از رحلت امام خمینی(ره)، عَلم هدایت امت اسلامی را به دست گرفتند و کشور ایران و جهان اسلام را در دل توطئه‌های دشمنان و فتنه‌های آن‌ها هدایت می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فقدان نیروهای بسیجی در صدر اسلام منجر به وقوع وقایع تلخی همچون به انحراف کشیده شدن پیام غدیر توسط منحرفان، شهادت امام علی(ع) در مسجد کوفه، تنها ماندن امام حسن مجتبی(ع) و رقم خوردن واقعه عاشورا شد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) می‌دانست که انقلاب اسلامی ایران با خطرات سهمگینی از سوی قدرت‌های بزرگ استکباری مواجه می‌شود، بیان داشت: امام راحل در اندیشه ایجاد ساختاری بود تا از انقلاب اسلامی در مقابل توطئه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، عملیات روانی، فرهنگی و اقتصادی دشمنان محافظت کند.

بسیج، محصول معجزه ذهنی امام خمینی(ره) است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بسیج، محصول معجزه ذهنی امام خمینی(ره) است، تصریح کرد: درک عمیق امام راحل از حوادثناگوار دوران صدر اسلام و عبرت گیری از وقایع آن دوران، منجر به فرمان ایشان برای تشکیل بسیج شد.

وی یادآور شد: در صحنه‌های سخت تاریخ ۳۶ ساله انقلاب اسلامی با بهره گیری از روحیه و تفکر بسیجی توانستیم در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی به موفقیت نائل شویم.

سلامی گفت: دستیابی به فناوری هسته‌ای، ساخت ماهواره، تولید موشک‌های نظامی با بالا‌ترین بُرد، حضور در باشگاه کشورهای دارنده فناوری فضایی و دستاوردهای به دست آمده در زمینه سلول‌های بنیادی به برکت تفکر بسیجی است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه حرکت بسیج در محور نبوت، امامت و ولایت فقیه است، بیان داشت: بسیجیان با مومنان، رئوف و مهربان و نسبت به کُفار سخت گیر هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز