خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

آمریکا مسئول هرگونه تبعات احتمالی سیاست‌های خود است

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۰۵۵

شانزدهمین دور رایزنی‌های سیاسی معاونان وزرای امور خارجه ایران و قزاقستان امروز به ریاست وزیر امور خارجه و معاون اول وزیر امور خارجه قزاقستان در تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این رایزنی‌ها پیرامون آخرین تحولات روابط دوجانبه در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی بحث و تبادل نظر به عمل آمد. مسائل منطقه‌ای و بین‌‌المللی به‌‌ویژه موضوعات مربوط به خزر و کنوانسیون مربوطه و همچنین آخرین تحولات در افغانستان و سوریه نیز از سوی طرفین مورد رایزنی قرار گرفت. 

مختار نیلئوبردی، معاون اول وزیر امور خارجه قزاقستان در این گفت‌وگوها با حمایت مجدد کشورش از برجام، علاقه‌مندی قزاقستان به گسترش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به ظرفیت‌های ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران خواهان تسریع در بهره‌‌گیری از این ظرفیت در همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور شد. 

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه نیز در این رایزنی‌ها بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با قزاقستان در همه حوزه‌ها تاکید کرد.

وی با محکوم کردن سیاست‌های غیرمنطقی و غیرقانونی آمریکا همچون خروج از برجام، انتقال پایتخت به قدس شریف، شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان و بالاخره قرار دادن سپاه در زمره گروه‌های تروریستی گفت: این اقدامات خلاف تمامی قواعد و عرف‌های بین‌‌المللی است و آمریکا مسئول هرگونه تبعات احتمالی این سیاست‌های خود است. 

در این گفت‌وگوها همچنین طرفین آمادگی خود را برای برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قزاقستان و نهایی کردن توافقات حقوقی و کنسولی بین دو کشور اعلام کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز