خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

اروپایی‌ها جدی‌تر عمل کنند/ اراده سیاسی در بین کشورهای عضو برجام برای مقابله با موانع امریکا وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۶۲۲

رییس هیات ایرانی در نشست کمیسیون مشترک برجام تاکید کرد: اراده سیاسی در بین کشورهای عضو برجام برای مقابله با موانع و مشکلاتی که با خروج آمریکا از برجام ایجاد شد، وجود دارد و ابتکارات متعددی را با کشورهای عضو برجام در حال پیگیری هستیم.

به گزارش ایلنا، سید عباس عراقچی پیش از شروع نشست کمیسیون مشترک برجام در وین با بیان اینکه هر سه ماه یک‌بار این نشست برگزار می‌شود اما به خاطر مسائلی که وجود داشت در برگزاری آن تأخیر ایجاد شد، گفت: جلسه‌ای که روز چهارشنبه داریم درباره بررسی ابعاد هسته‌ای و رفع تحریم‌ها در برجام است.

اینستکس در ابتدای راه خود است 

وی ادامه داد: ابعاد هسته‌ای به طور معمول در حال انجام است و آژانس برای چهاردهمین بار تأیید کرد که ایران به تعهداتش پایبند است اما در بحث رفع تحریم‌ها با خروج آمریکا از برجام، روند با مشکلات متعدد روبه‌‌‌رو شده است.

معاون وزیر امور خارجه با یادآوری اینکه اعضای برجام در این مدت به دنبال ایده‌ها و مکانیزم‌هایی بودند تا بتوانند خروج آمریکا را جبران کنند و راهکارهایی را برای ادامه همکاری‌های اقتصادی با ایران ایجاد کنند، اظهار داشت: ابتکاراتی انجام شد که مهم‌ترین آن اینستکس است. البته این سازوکار در ابتدای راه خود است که ما هنوز نمی‌دانیم چطور می‌خواهد کار کند و مشکل‌گشا باشد. از این رو نیاز است بحث‌های کارشناسی داشته باشیم.

تحریم‌های آمریکا موانع بسیار زیادی را ایجاد کرده است

عراقچی با بیان اینکه اروپایی‌ها خیلی دیر این مکانیزم را ارائه کردند و خواست ما از آنها این است که جدی‌تر در این عرصه وارد شوند، تصریح کرد: مباحث کارشناسی در حاشیه کمیسیون مشترک برجام و جلسات متعددی که در سطح کارشناسی و دو جانبه انجام شد برای این است که تعهد کشورهای عضو برجام برای تأمین خواسته‌های ایران در برجام اجرا شود. البته تحریم‌های آمریکا موانع بسیار زیادی را ایجاد کرده است با این حال مهم این است که اراده سیاسی در بین کشورهای عضو برجام برای مقابله با این موانع وجود دارد. 

وی افزود: کار آسانی نیست اما ما مشغولیم و ابتکارات متعددی را با کشورهای عضو برجام در حال پیگیری هستیم و در کمیسیون مشترک هم این مسائل مورد بحث قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز