خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در اولین «سه‌شنبه‌ بدون خودرو» در سال ۹۸ مطرح کرد؛

توسعه مسیر دوچرخه‌سواری در نوروز/ لزوم ایمن‌سازی محیط عبور دوچرخه

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۶۷۹

شهردار تهران بر توسعه مسیرهای دوچرخه سواری در پایتخت همزمان با تعطیلات نوروزی و حضور بیشتر گردشگران در شهر تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، پیروز حناچی در اولین سه‌‌شنبه بدون خودروی سال ۹۸ به روال معمول از میدان توحید تا پارک شهر رکاب زد. در پارک شهر نیز جمعی از دانش‌‌آموزان به شهردار تهران پیوستند و برای دقایقی با یکدیگر رکاب زد.

وی در حاشیه این برنامه با حضور در جمع خبرنگاران گفت: تلاش ما این است که با همکاری داوطلبانه مردم از حجم خودروهای موجود در سطح شهر بکاهیم و به توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه مسیرهای دوچرخه و پیاده و به طور کلی تغییر شیوه زندگی تا آن جا که امکان پذیر است، بپردازیم.

شهردار تهران با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی راهکار کاهش آلودگی هوا و ترافیک در تهران است، اظهار داشت: توسعه مسیر دوچرخه، تقویت پیاده‌‌محوری و به طور کلی تغییر مودهای حمل و نقل به حمل و نقل پاک، سیاستی است که تمامی کلانشهرهای موفق دنیا با همکاری مردم تعقیب می‌کنند.

حناچی با تاکید بر ضرورت ایمن سازی محیط عبور دوچرخه در پایتخت تصریح کرد: در نوروز امسال بسیاری از مسیرهای دوچرخه سواری در پایتخت را در راستای تقویت حمل و نقل پاک، توسعه دادیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر سه شنبه‌های بدون خودرو اتفاق بیفتد چه می‌شود، خاطرنشان کرد: سه‌‌‌شنبه‌های بدون خودرو اتفاق افتاده و یک نماد است، به این معنی که می‌توان در سایر روزهای هفته هم بدون خودرو و با دوچرخه تردد کرد.

شهردار تهران افزود: این پویش آغاز یک حرکت و تغییر نگاه در سطح شهر تهران خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز