خبرگزاری کار ایران

احمدپور بیان کرد:

توقف فعالیت معدن مد نظر کوهنوردان درصورت خدشه به منافع مردم

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۶۱۷

فرماندار شهرستان آبیک گفت: فعالیت معدن مد نظر کوهنوردان و دوستداران طبیعت پس از بررسی و در صورت تخریب پیغمبرکوه و خدشه‌دار کردن منافع مردم شهر آبیک متوقف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمدپور در دیدار جمعی از کوهنوردان و دوستداران طبیعت، محیط زیست شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: کوه‌خواری در آبیک قدمت چند ساله دارد و در گذشته، مجوزهایی برای برداشت معادن از پیغمبرکوه این شهرستان داده شده که خیلی راغب این موضوع نیستیم.

وی افزود: حتی در دو مرحله نسبت به تعطیلی معادنی که فعالیت داشتند، اقدام کردیم که پس از أخذ مجوزهای محیط زیستی و مسائل دیگر فعالیت خود را دوباره آغاز کردند.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: طبق روایت اذعان شده، برای تامین مصالح پروژه بزرگ چرمشهر به آبیک به دلیل استراتژیک و پراهمیت بودن این پروژه، پروانه برداشت از معادن شهر آبیک أخذ شده است.

احمدپور اضافه کرد: نباید اجازه دهیم کوه و دره‌ای یا مسیر رودخانه‌ای به دلیل منفعت چند نفر تخریب شده و یا تغییر یابد.

وی با اشاره به بررسی موضوع مطروحه سوی کوهنوردان و علاقمندان به طبیعت مبنی بر تخریب پیغمبر کوه یا ایجاد مشکلات زیست محیطی خاطرنشان کرد: اگر فعالیت معدن مد نظر کوهنوردان، مسائل و مشکلات زیست محیطی داشته باشد و خلاف ضوابط قانونی کاری انجام داده باشد بدون شک از فعالیت این معدن جلوگیری می‌شود که البته برای بررسی بیشتر با مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین و ادارات دیگر پیگیری لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: اگر معدن مذکور مجوز قانونی داشته باشد، به دلیل ارائه مستندات قانونی جلوگیری از فعالیت آن کار آسانی نیست.

فرماندار شهرستان آبیک افزود: در کار با کسی تعارف نمی‌کنم و اگر منافع مردم دچار خدشه و مشکل شود برای بنده تفاوتی نمی‌کند و پیگیری و اقدام لازم انجام می‌شود.

احمدپور با بیان اینکه کوهنوردان و طبیعت‌دوستان نگران باشند، ادامه داد: فعالیت معدن با مجوز قانونی، درست یا اشتباه صورت گرفته و در صورتی که مصلحت دانستیم و منافع مردم خدشه‌دار شود، فعالیت معدن مورد نظر متوقف می‌شود و حتما کار را تعطیل می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز