خبرگزاری کار ایران

محمود دشت بزرگ:

خطر جدی و گسترده سیل برای خطوط و پست های برق خوزستان/ حفظ شبکه نیاز به تجهیزات بیشتری دارد

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۳۶۸

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: یک هزار و ۴۳ دکل برق این شرکت در معرض سیلاب قرار گرفته که از این تعداد ۴۹۲ دکل به ترمیم نیاز دارند و از ۳۹ پست در معرض خطر، ۷ پست را خطری جدی تهدید می کند و با سیل بند نگهداری شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمود دشت بزرگ در چهارمین جلسه مدیریت بحران این شرکت با موضوع خطر سیلاب برای تجهیزات برق که با حضور معاون هماهنگی انتقال توانیر برگزار شد، اظهار داشت: ۲۳ خط برق در سطوح ولتاژی مختلف به علت سیلاب در شرایط بحرانی قرار دارند و باید سریع به آنها رسیدگی شود.

وی با ارائه گزارشی از خطرات سیل و اقدامات انجام شده برای حفظ پایداری شبکه، بیان کرد: با افزایش آب خروجی از سدها و افزایش آورد رودخانه ها دکل ها و پست های بیشتری در معرض خطر سیل قرار می گیرد و نیازمند کار وسیع تری است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: برای جلوگیری از ورود آب به پست ها سیل بند احداث کرده و در حال تقویت آنها هستیم.

دشت بزرگ با تاکید بر آنکه ماشین آلات لازم برای مقابله با سیل را در اختیار نداریم، افزود: حجم کار بسیار وسیع بوده و نیاز به ماشین آلات بیشتری است که در اختیار شرکت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: پست ها و خطوط در معرض خطر سیلاب در سطوح ولتاژی مختلف هستند و سطح خاموشی آنها در شبکه می تواند گسترده باشد.

معاون هماهنگی انتقال توانیر نیز با تقدیر از اقدامات انجام شده در مقابله با سیل، گفت: با شرکت های برق منطقه ای اصفهان و فارس هماهنگی های لازم صورت گرفته تا ماشین آلات لازم را به خوزستان ارسال کنند.

سید زمان حسینی با بیان اینکه حفظ پایداری شبکه حائز اهمیت بسیار است، اقزود: با هماهنگی شرکت توانیر تعدادی قایق برای دسترسی به دکل ها و پست ها به خوزستان ارسال می شود و همچنین یک دستگاه بالگرد برای رصد لحظه ای شبکه در اختیار برق منطقه ای قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز