خبرگزاری کار ایران

محمود دشت بزرگ:

سیلاب برای شبکه برق خوزستان مشکلی ایجاد نکرده است/ شبکه برق در معرض سیلاب لحظه ای رصد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۳۰۴

رئیس شورای پایایی برق خوزستان گفت: تاکنون تنها ۷۲۴ دکل انتقال و فوق توزیع به دلیل طغیان سیلاب دچار آبگرفتگی شدند و پست های برق تا این لحظه در معرض خطر سیلاب نیستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمود دشت بزرگ در جلسه مدیریت بحران صنعت برق خوزستان (شرکت های توزیع برق خوزستان و اهواز و شرکت برق منطقه ای خوزستان) که با حضور مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت توانیر برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه برای بررسی آخرین وضعیت شبکه برق و اقدامات لازم جهت کاهش اثرات سیلاب جاری در شبکه برق تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه همه شرکت ها باید آمادگی لازم رابرای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی داشته باشند، تصریح کرد: شبکه برق استان را تا این لحظه خطری تهدید نمی کند، مگر آنکه رها سازی آب بیشتر شود و باعث خسارت هایی شود.

رئیس کمیته بحران برق منطقه ای خوزستان تاکید کرد: برای آمادگی همه جانبه در حوادث احتمالی، لازم است که دیزل ژنراتورهای مراکز حیاتی و حساس آماده باشند تا در صورت خاموشی احتمالی در روند کاری آنها خللی ایجاد نشود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت توانیر نیز در این جلسه بر هماهنگی صنعت برق خوزستان، پایش لحظه ای شبکه برق و اطلاع رسانی مستمر وضعیت شبکه برق به مسئولان مربوطه و مردم تاکید کرد.

علیرضا خیامی افزود: شبکه برق در مناطق در معرض سیل در رصد کامل باشد و برای کنترل خسارت سیلاب و تامین اعتبار خسارت های وارد شده گزارش ها به وزارت نیرو ارسال شود.

همچنین در این جلسه معاونین بهره برداری شرکت های توزیع برق اهواز و خوزستان گزارش های از وضعیت شبکه ارائه کردند.

بر طبق این گزارش ها، ادامه سیلاب ها و وزش باد با توجه به سستی زمین به علت آبگرفتگی، ممکن است باعث سقوط پایه های برق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز