خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری یزد:

اولویت دستگاه قضا رسیدگی به پرونده های مسن و کاهش زمان دادرسی است

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۸۰۴

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به لزوم حذف بوروکراسی اضافی گفت: اولویت دستگاه قضا رسیدگی به پرونده های مسن و کاهش زمان دادرسی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا حبیبی در جمع کارکنان اداری و قضایی دادگستری استان یزد اظهار داشت: تعیین تکلیف پرونده های مسن و کاهش اوقات رسیدگی از مهمترین اولویت های دستگاه قضایی است که همه باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه کارکنان دستگاه قضایی استان یزد، ادامه داد: تلاش مضاعف مجموعه در سال گذشته به‌رغم افزایش ورودی پرونده ها، منجر به افزایش موجودی ها نشد که این مسئله نشان از کار و جدیت بیشتر مجموعه در سالی که گذشت دارد.

رئیس کل دادگستری یزد کم بودن پرونده های فساد اقتصادی در استان یزد را نشان وضعیت مطلوب استان دانست و بیان داشت: چند فقره پرونده مفاسد اقتصادی که در سال گذشته تشکیل شد با همت و تلاش مجموعه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی و همت کادر قضایی و اداری دادسرا و محاکم بدوی و تجدید نظر به موقع مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به نام گذاری سال 98 به عنوان رونق تولید، گفت: رهبر معظم انقلاب، با هوشمندی و درایت، گذر کشور از تنگناهای سخت اقتصادی را رونق تولید می دانند که باید این امر مهم در اولویت کار و برنامه ریزی همه مسئولین قرار گیرد.

حبیبی با بیان اینکه رونق تولید و بستر سازی جهت شکوفایی اقتصاد، مستلزم حمایت جدی و برنامه ریزی جامع و مدون است اظهار داشت: دستگاه تقنینی و قوه مقننه باید در زمینه حذف قوانین زائد و دست و پاگیر اقدام نماید و قوانین حمایتی در این موضوع وضع نمایند.

رئیس کل دادگستری یزد حذف بروکراسی اضافی، سهولت کار و بستر سازی مناسب را از جمله وظایف دستگاه اجرایی برشمرد و بیان داشت: باید مسیر تولید و انجام امور اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال زایی را هموار و تسهیل کرد و تا تولید رونق بگیرد.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاری صحیح، این مهم را وظیفه قوه قضاییه دانست و تصریح کرد: در استان یزد، ستاد اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید سالم و سرمایه گذاری قانونی و مشروع را در دستور کار دارد، ضمن اینکه آحاد ملّت و مردم فهیم باید توجه داشته باشند که مصرف کالاهی تولید داخل و حذف کالای خارجی از سبد مصرفی خانوارها یک اقدام همگانی و موثر در رونق تولید است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز