خبرگزاری کار ایران

به مدد جمعیت هلال‌احمر قوچان انجام شد؛

ارائه خدمات به بیش از 10 هزار نفر درقالب طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۰۷۲

امداد رسانی به 11حادثه در قالب طرح امداد و نجات نوروزی و هم چنین ارائه خدمات به بیش از 10 هزار مسافر در قالب طرح ایمنی و سلامت توسط هلال احمر قوچان، صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، رئیس جمعیت هلال احمر این شهرستان در گفتگو با خبر نگاران مطرح کرد: طرح ملی امداد و نجات نوروزی از 25 اسفند سال گذشته تا به امروز ( 17 فروردین ) در شهرستان قوچان انجام پذیرفته و امدادگران و نجاتگران این شهرستان به مصدومین 11 حادثه امداد رسانی کرده اند.

سعید فکوری با بیان اینکه دو پایگاه امداد و نجات ثابت بین شهری در طول این طرح فعالیت داشته اند، اظهار داشت: تعداد کل مصدومین این 11 حادثه 36 نفر بوده که 12 نفر توسط عوامل دو پایگاه سایر مصدومان توسط اورژانس 115  به مرکز درمانی انتقال داده شده اند و نیز 17 نفر از مسافران به پایگاه های امداد و نجات بین شهری این شهرستان مراجعه کرده اند که توسط عوامل پایگاه به صورت سرپایی مدا وا شده اند.

وی همچنین ادامه داد : امسال حوادثی جاده ای که توسط عوامل پایگاه های امداد و نجات بین شهری هلال احمر  قوچان امداد رسانی شده اند فوتی نداشته که این آمار نیز در سال گذشته نیز صفر بوده است و از مجموع 11 عملیات ، 8 عملیات حوادث ترافیکی  جاده ای و 2 عملیات در روستا های شهرستان که یک مورد امداد رسانی به مصدوم بد حال به دلیل تنگی نفس و یک مورد مصدومیت یک نفر به علت ریزش دیوار در روستای شهرکهنه بوده انجام پذیرفته و یک مورد حادثه کولاک جاده قوچان به درگز بوده است که در آن به 284 نفر امداد رسانی انجام پذیرفته و 250 قلم اقلام زیستی و 700 بسته غذایی جیره اضطراری در بین آنها توزیع شده است.

وی با عنوان این که در این طرح بیش از 220 نفر روز نیرو عملیاتی از امدادگران و نجاتگران و پرسنل شعبه حضور داشته اند عنوان کرد : از  2 دستگاه آمبولانس یک دستگاه خودرو ست نجات یک دستگاه خودرو کمک دار سبک ( پیکاپ ) و یک خودرو کمک دار سنگین ( یونیماک ) در طول این طرح استفاده شده است.

فکوری افزود: همچنین بالگرد جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به مدت یک روز در محل پایگاه شهید کلاهدوز این شهرستان در کیلومتر 25 محور قوچان به چناران جهت امداد رسانی به حوادث احتمالی حضور داشته است.

رئیس جمعیت هلال احمر قوچان خبرداد: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از 28 اسفند سال گذشته آغاز و تا 16 فروردین امسال در سطح شهرستان اجرا شده است که در این مدت به 10 هزار 270 نفر ارائه خدمات شده است.

سعید فکوری با اشاره به این مورد که طرح امسال با دو محوریت ایمنی و سلامت اجرا شده، تصریح کرد: در مدت این طرح 162 نفر  روز از اعضا جوانان شعبه در قالب 2 پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی حضور داشته‌اند و به مسافران ارائه خدمات کرده‌اند.

وی هدف کمپین بهرفت را آگاهی بخشی درباره حوادث جاده‌ای و تاثیرگزاری در کاهش حوادث داتست و افزود: در سطح شهرستان 749 نفر از مسئولان شهرستانی، استانی، کشوری و مردم به این کمپین پیوسته اند و کاهش حوادث جاده ای به ویژه تلفات جاده ای از اثر بخشی‌ها این کمپین بوده و همچنین 2 هزار 669 نفر از خدمات ایستگاه سلامت استفاده کرده‌اند و یک‌هزار 796 نفر کودک به ایستگاه دوست‌دار کودک مراجعه و 391 نفر به خیمیه نماز و و یک هزار 465 نفر از سایر خدمات پست های ایمنی و سلامت قوچان بهره مند شده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر قوچان خاطرنشان کرد: 3 هزار 18 عدد نقشه، 22 هزار 217 عدد برشور، بیش از یک‌هزار عدد کیف کمک‌های اولیه  و همچنین 542 عدد کارت همیار هلال ویژه کودکان صادر شده و 940 برگه نقاشی خانواده هلال در بین کودکان جهت شرکت دراین مسابقه توزیع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز