خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان مدیریت بحران به ایلنا خبر داد:

تخلیه جزئی و کلی ۱۱۰ روستا در خوزستان/ آغاز به کار دانشگاه‌ها از ۲۴ فروردین

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۷۸۷

سخنگوی سازمان مدیریت بحران از تخلیه جزیی و کلی در ۱۱۰ روستا در استان خوزستان خبر داد.

بهنام سعیدی(سخنگوی سازمان مدیریت‌بحران کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان گفت: به تعدادی از شهرها و همچنین ۱۱۰ روستا دستور تخلیه جزیی یا کامل داده شده، همچنین برای پخش سیلاب در سطح شهر کانال‌هایی ایجاد شده تا آب به سمت هور هدایت شود و شهرها از خطر سیلاب در امان بمانند.

وی در خصوص فعالیت مدارس در مناطقی از استان خوزستان تحت تاثیر سیل هستند، گفت: مدارس در شهرها و روستاهای تحت تاثیر در استان خوزستان تا دوشنبه تعطیل هستند و چنانچه نیاز به تمدید باشد، قطعا اطلاع‌رسانی خواهد شد. همچنین دانشگاه‌ها از ۲۴ فروردین آغاز به کار خواهند کرد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه مردم در خصوص تخلیه شهرها همکاری لازم را با ما داشته باشند، تصریح کرد: مکان‌هایی که نیاز به تخلیه است و اعلام می‌شود، مردم باید در خصوص تخلیه آن مکان‌ها همکاری کنند. سپاه، ارتش، هلال احمر بحث تخلیه، انتقال و اسکان افراد در این مناطق را برعهده دارند و نیروی انتظامی نیز مسئله تامین امنیت منازل تخلیه شده را برعهده دارد. همچنین شرکت‌های مستقر در منطقه مانند صنایع فولاد، جهاد و .... نیز با ما همکاری‌‌های لازم را دارند.

سعیدی با اشاره به آب‌گرفتگی مزارع در استان خوزستان تصریح کرد: شاید در مواقعی نیاز باشد برای اینکه آب وارد کانال‌های ایجاد شده بشود از مزارع عبور کند و وارد مزارع شود، چراکه راهبرد اصلی در مدیریت بحران نجات جان انسان‌هاست، لذا مردم همکاری لازم را با ما داشته باشند حتی اگر آب وارد مزارع‌شان شود.

وی ادامه داد: اقلام زیستی به اندازه کافی پیش‌بینی شده است و در حال حاضر در مناطقی مانند پلدختر و معمولان بیش از نیاز منطقه اقلام زیستی وجود دارد و در حال توزیع است، برای تامین این امکانات هم از طریق کمک‌های مردم تامین شده و هم دستگاه‌های امدادی پیش‌بینی لازم را داشته‌اند و ما تاکنون گزارشی مبنی بر کمبود اقلام زیستی از سوی دستگاه‌های امدادی به ستاد بحران ارائه نشده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران خاطرنشان کرد: حجم تعداد روستاها و مناطق آسیب‌دیده بسیار زیاد است که نیروهای امدادی با تمام توان در حال امدادرسانی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز