خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان مدیریت بحران در گفت‌وگو با ایلنا:

تخلیه برخی روستاها در سوسنگرد/خطرآبگرفتگی در لرستان کمتر شده است

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۸۲۹

سخنگوی سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه برخی از روستاها در منطقه سوسنگرد تخلیه شده اند، گفت: در استان خوزستان در هر نقطه ای که مسئولان تشخیص خطر برای مردم می دادند، تخلیه منازل صورت گرفته و افراد با ماشین آلات سنگین به محل امن منتقل شده‌اند.

بهنام سعیدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به استان سیل‌زده لرستان و شهرهای پلدختر و معمولان گفت: از صبح امروز با توجه به اینکه شرایط جوی مناسب تر شده بود، امداد رسانی با سرعت انجام می‌شود.

 وی ادامه داد: تقریبا همه افراد گرفتار در سیل در شهرهای پلدختر و معمولان به مکان‌های امن منتقل شده‌اند و با توجه به اینکه آب در این مناطق فروکش کرده، خطر آبگرفتگی دیگر  کسی را تهدید نمی کند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران با بیان این که ارتباط تلفنی در برخی از مناطق برقرار شده است، گفت: بالگردهای ارتش و سپاه تا قبل از تاریکی هوا در انتقال افراد گرفتار شده در سیل فعالیت می کردند. همچنین برای کمک رسانی از نفربرهای دوزیست و قایق نیز استفاده شده است.

سعیدی خاطر نشان کرد: وزیر کشور نیز دستور داده بود، امکانات از استان‌های همجوار مانند اصفهان، قم و حتی سمنان به مناطق سیل زده اعزام شود که ارسال این کمک‌ها در امدادرسانی بسیار موثر بود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تلاش شد با ایجاد کانال‌هایی مسیر سیل را منحرف کرده و روستاهای در معرض خطر را نیز تخلیه کنیم در حال حاضر نیز خطر آبگرفتگی در این مناطق کمتر شده است.

 سخنگوی سازمان مدیریت بحران با اشاره به وقوع سیلاب در استان خوزستان گفت: سیل از سمت استان لرستان به سمت سدها در استان خوزستان روان است از همین رو تعدادی از روستاها و همچنین دو شهر در حاشیه رود کرخه نیز تخلیه شده است. همچنین اسکان اضطراری برای افراد فراهم شده است و در برخی نقاط که احتمال آب‌گرفتگی وجود داشت مردم با کمک نیروهای ارتش سپاه و نیروهای امدادی منتقل شده اند.

 وی با بیان اینکه برخی از روستاها در منطقه سوسنگرد نیز تخلیه شده اند، تصریح کرد: در استان خوزستان در هر نقطه ای که مسئولان تشخیص خطر برای مردم می دادند تخلیه منازل صورت گرفته و افراد با ماشین آلات سنگین به محل امن منتقل شده‌اند در حال حاضر نیز تیم‌های تخصصی و فنی ورودی و خروجی سدها را در خوزستان کنترل کرده تا مشکلی از نظر وقوع سیلاب در این مناطق نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز