خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو در گفت‌وگو با ایلنا:

95 روستای لرستان همچنان آب شرب ندارند/ شرایط بدِ جاده‌ها انتقال تجهیزات امدادرسانی را سخت کرده است/ مردم دستورات تخلیه را جدی بگیرند

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۷۱۷

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو تاکید کرد: تمام تلاش ما کاهش آسیب پذیری در پایین دست سدها بوده که تا این لحظه با مدیریت به خوبی جلو رفته‌ایم و توقع ما این است که در چند روز آینده هم که درگیر سیل هستیم، مردم به هشدارهایی که مدیریت بحران مناطق می‌دهند، توجه کنند، اگر دستور تخلیه داده می‌شود، سریعا انجام شود تا قدرت عملیاتی بالا برود.

میثم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره آخرین وضعیت آب و برق استان‌های سیل‌زده اظهار داشت: در استان لرستان از ابتدای وقوع سیل 800 روستا دچار قطعی آب شد که تا این لحظه 705 روستا به شرایط پایدار آب برگشته و 95 روستا باقی مانده است.

وی افزود: 70 تیم عملیاتی باضافه تانکرهای آبرسانی و همچنین چندین دستگاه تولید آب بسته بندی برای مناطقی که امکان استقرار تانکر را نداریم، تامین آب شرب مردم را انجام می‌دهند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران وپدافند غیر عامل وزارت نیرو همچنین گفت: در شهرستان‌های پلدختر، معمولان و دورود در استان لرستان 670 روستای بی‌برق داشتیم که اکنون در معمولان و دورود شرایط پایدار است و فقط بخش‌هایی از پلدختر با توجه به اینکه مردم هنوز به منازل رجوع نکرده‌اند و ممکن است اتفاقات خوبی نیفتد ایمنی به ما اجازه برق‌دار کردن نمی‌دهد ولی به لحاظ روشنایی شبکه پایدار است و از 670 روستا 575 روستا برق‌دار شده‌اند. 

وی تصریح کرد: شهرستان معمولان مشکلات خاص خود را دارد و خیلی روستاها صعب العبور بوده‌اند، با استفاده از تیم‌های ویژه خطوط  را منتقل کردیم و امروز هم 17 روستا برق‌دار می‌شوند.

جعفرزاده با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته سرعت کار خوب بوده است و تلاش می‌کنیم هرچه زودتر شرایط همه شهرها پایدار شود، خاطرنشان کرد: به لحاظ تیم‌های عملیاتی و سرعت کار مشکل نداریم، مهمترین مسئله ما وضعیت دسترسی جاده‌ها است، ماشین آلات و تجهیزات ما از جمله تیر چراغ برق و کابل‌های بزرگ، جرثقیل و بالابر همگی سنگین هستند و مکررا در مسیر گیر کرده‌اند در حدی که مجبور شدیم وسایل را با نفر منتقل کنیم.

وی درباره وضعیت خوزستان نیز بیان کرد: در برخی روستاها برای ایمنی، قطعی برق با برنامه داشتیم اما به لحاظ حادثه‌ای مشکلی نداشتیم و شرایط آب و برق پایدار است.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو درباره وضعیت پایداری سدها نیز خاطرنشان کرد: تا این لحظه چند تیم کارشناسی قوی با دقت شرایط سدها را رصد و ورودی و خروجی کنترل می‌شود، تمام تلاش ما است است که ورودی و خروجی‌ها مدیریت شده و متناسب با بارندگی‌ها باشد.

وی با بیان اینکه حدود یک ماه است که درگیر سیلاب حوضه خوزستان هستیم و با مدل ریاضی روان‌آبها و ورودی و خروجی سدها محاسبه می‌شود، گفت: چندین میلیارد متر مکعب آب توسط سدهای خوزستان ذخیره شده که هم به لحاظ کاربرد کشاورزی و هم تالاب‌ها مشکلاتی را که سال‌ها در خوزستان وجود داشت تا حد زیادی رفع کرد.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما کاهش آسیب پذیری در پایین دست سدها بوده که تا این لحظه با مدیریت به خوبی جلو رفته‌ایم و توقع ما این است که در چند روز آینده هم که درگیر سیل هستیم، مردم به  هشدارهایی که مدیریت بحران مناطق می‌دهند، توجه کنند، اگر دستور تخلیه داده می‌شود، سریعا انجام شود تا قدرت عملیاتی بالا برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز