خبرگزاری کار ایران

تأیید صلاحیت امنیتی کوشنر، آغاز مقابله جدید ترامپ با کنگره

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۷۰۶

مخالفت کاخ سفید با درخواست رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان برای افشای جزئیات تأیید صلاحیت امنیتی داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا جبهه جدید درگیری بین دولت این کشور با کنگره را کلید زد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، همزمان با مخالفت کاخ سفید با درخواست « الایجا کومینگز» نماینده دموکرات ایالت مریلند و رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان برای کشف جزئیات تأیید صلاحیت امنیتی «جرد کوشنر» داماد و مشاور سیاسی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، جبهه جدید تقابل دولت با کنگره آغاز شد.

کومینگز همچنین خواستار افشای پیام‌های ارسال شده از کوشنر به سران کشورهای خارجی از طریق برنامه واتساپ شده بود اما کاخ سفید این درخواست را نادیده گرفت.

«سل ویسنبرگ» سرپرست سابق وزارت دادگستری آمریکا در دوره «جرج بوش» با اعلام حمایت از موضع کاخ سفید تأکید کرد که موضوع تایید صلاحیت امنیتی کوشنر فقط یک بازی سیاسی است و هیچ مخالفت قانونی در آن وجود ندارد و همه باید به خاطر داشته باشند که نظام تایید امنیتی به دستور اجرائی کاخ سفید صادر شده و از طریق قانونگذاری در کنگره نبوده است.

«تریشیا نیوبولد» از مقامات امنیتی کاخ سفید با بیان شهادت خود در کمیسیون بازبینی و محاکمه مجلس نمایندگان گفت: «صلاحیت امنیتی یک مقام بلند پایه کاخ سفید با توجه به نگرانی‌های مرتبط با روابط فعالیت‌های خارجی او و احتمال افتادن وی در دام نفوذ بیگانگان رد شد».

نیوبولد تأکید کرد که وی به همراه همکارش نسبت به عدم صلاحیت امنیتی این مقام کاخ سفید با توجه به وجود دلایل قوی قانع شدند.

روزنامه واشنگتن پست نیز بلافاصله تأکید کرد که مقصود نیوبولد از این مقام بلندپایه کاخ سفید کوشنر بوده است. 

کمیسیون نظارت و اصلاح مجلس نمایندگان نیز به دنبال اقدام ترامپ برای اعطای صلاحیت امنیتی به کارمندان امنیتی کاخ سفید  خواستار رأی گیری به منظور احضار رسمی مدیر سابق این کارمندان شده بود.

نیوبولد همچنین به تایید صلاحیت امنیتی ۲۵ فرد دیگر به رغم شک و تردید نسبت به نفوذ خارجی آنها یا سابقه جنائی و مشکلات مالی اشاره کرد.

در مقابل، کوشنر نیز گفت: «این اقدام کنگره خطری برای اسرار دولت به شمار می‌رود و من و همسرم طی دو سال گذشته مورد اتهام‌های مختلف قرار گرفتیم و همه آنها بدون ارائه هیچ دلیلی تمام شد».

 گزارش‌ها از درز اطلاعاتی حکایت می‌کند که بر اقدام مقام‌های چین، امارات، عربستان، مکزیک و اسرائیل برای بررسی چگونگی تاثیر بر دولت ترامپ از طریق دخترش تأکید می‌کنند. 

اعضای کنگره بیم آن دارند که زد وبند منافع، کوشنر را به خدمت در راستای منافع کشورهای دیگر به جای منافع واشنگتن تحریک کند. 

برخی تحلیلگران بر وجود رابطه ویژه کوشنر با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و تأثیر آن بر موضع کاخ سفید در قبال قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار مقتول سعودی تأکید می‌کنند. 

گزارش‌های آمریکا نیز به وجود شبهه زد و بند منافع به دنبال امضای قرارداد «جوشوا» برادر جرد کوشنر با ریاض و سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری عربستان در شرکت وی اشاره می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز